PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTYwMHg1MDAtMDYxOC5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA2L2tpYS1ldi1yYW5nZS0xMzAweDYwMC0wNjE4LnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTEzMDB4NjAwLTA2MTgucG5nIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= A célállomás-töltésnek döntő szerepe lesz a következő években a villanyautósok számára, hiszen ez talán az egyik legideálisabb töltési forma: akkor töltjük az autót, amikor épp amúgy sem használjuk, csak parkol. Az elmélet és a gyakorlat azonban nem mindig találkozott eddig a valóságban. Elég gyors Aki nem tud otthon tölteni, az gyakran találkozhat azzal a biztatással a villanyautós társadalom részéről, hogy nem baj, majd töltesz amíg bevásárolsz. Az elmélettel semmi baj, de ez a gyakorlatban a legtöbbször úgy néz ki, hogy az áruházak parkolóiban leginkább váltóáramú oszlopok vannak, az autók többsége pedig ezekről csak 7-11 kilowattal képes táplálkozni. Ez nem probléma, ha órákon át vásárolunk, eszünk, mozizunk egy plázában, vagy nyolc órát húzunk le a munkahelyen, de egy 20-30 perces ABC-s boxkiállásná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 sokszor nem éri meg előásni a töltőkábelt a csomagtartóból, majd az applikációval vesződni, mert ennyi idő alatt nem lehet értelmes mennyiségű energiát betölteni az autóba. Könnyű belátni, hogy, ha fél óra alatt 3-5 kWh-t töltünk be, az egy mai 50-60 kWh-s akku kapacitásának csak 5-10 százaléka. Erre kínál megoldást az E.ON csoporthoz tartozó EDRI új projektje, amely a következő két évben 50 ALDI-nál cseréli le a jelenlegei Ac töltőket 50 kilowattos DC-re. Ezekkel fél óra alatt félig lehet már tölteni egy átlagos mai akkupakkot, ráadásul a DC oszlopoknál a töltőkábel is be van építve, így nem kell elővenni a sajátot a csomagtartó mélyéről. Emellett tovább bővül a két cég együttműködése is, ugyanis összesen 120 töltőállomás cseréje, vagy telepítése van folyamatban. A több, mint kétmilliárd forintos projekt Budapest mellett több vidéki helyszínt is érint, emellett pedig folytatódik a cég nagy teljesítményű 300 kilowattos oszlopainak telepítése is az ALDI parkolóiban –áll az EDRI közleményében. Teljesen megújul az E.ON Drive Infrastructure magyar töltőhálózata Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!