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 Egy hónapja mutatkozott be a Xiaomi YU7 SUV Kínában, a rendelések pedig tegnap kezdődtek meg. A vállalat elárulta azt is, hányan foglalózták le a típust. Instant siker A Xiaomi hazájában jól csengő márkanevére építve már első villanyautóját az SU7-et is sikerre vitte – idén május végéig 132 ezer fogyott belőle. Az SUV-k népszerűségét látva pedig szinte borítékolható volt, hogy a magasabb építésű modell is jól szerepel majd a piacon. a várakozások beigazolódtak, ugyanis a vállalat tájékoztatása szerint egy órán belül 289 ezret rendeltek a típusból – írja a Car News China. A Xiaomi kínai közösségi média fiókjának egy korábbi posztja szerint csak az első három percben 200 ezren rendelték meg az autót, ám ezt a számot érdemes óvatosan kezelni. Elég nehéz ugyanis elképzelni, hogy három perc alatt ennyien képesek kitölteni az online rendelési nyomtatványt, kifizetni a foglalót és ezt a terhelést az online felület is sikerrel átvészeli. Az pedig szintén nem valószínű, hogy az érdeklődés ezután hirtelen annyira elapad, hogy a következő 57 percben már csak 89 ezren rendelnek a típusból. Talán az elmúlt egy hónap alatt beérkezett előrendelések kerülhettek azonnal lekönyvelésre az első percekben. Akárhogy is, a 289 ezer darab egy rendkívül erős nyitás. A reménybeli tulajdonosoknak azonban hosszú várakozással kell számolniuk. A vállalat két gyára évi 150-150 ezres kapacitásra van tervezve és ezt már most is szinte teljesen kimeríti az SU7 modellek gyártása – az YU7 is itt készül majd. A vállalat online rendszere tegnap még 33 hetes várakozási időt írt a megrendelésekre, de állítólag 20 ezer példányt már legyártottak, hogy az első vásárlók megkaphassák autóikat. Nagy test, nagy teljesítmény Az YU7 egy 5 méter hosszú, 3 méter tengelytávú SUV. Méreteihez képest talán kissé szerény a típus csomagterének 678 literes kapacitása, ám ezt egy nagy méretű, 141 literes első raktér egészíti ki. Az autó kétféle, akkukapacitással, egy 96,3 kWh-s LFP és egy 101,7 kWh-s NMC pakkal rendelhető. A kisebbik akkuval 830, illetve 770 km érhető el a kínai CLTC szabvány szerint, annak függvényében, hogy a hátsó (Standard), vagy összkerékhajtású (Pro)verziót rendeljük. A nagyobb akkupakk 760 kilométert tud, mégpedig azért, mert a Max változat teljesítménye 681 lóerő. (Bár pontos átváltásra nincs lehetőség, más típusok alapján a CLTC szabvány nagyjából 25 százalékkal mutat magasabb hatótávot, mint a nálunk használatos WLTP.) A viszonylag nagy akkupakkokra szükség is van ezekhez a hatótávokhoz, mivel a típus légellenállási együtthatója csak 0,245, ami nem számít kiemelkedőnek, a saját tömeg pedig 2140-2460 kg között van. A Xiaomi a nagy teljesítmény mellé rendkívül vonzó árakat is kínál, mivel a belépő modell nagyobb hatótáv mellett négy százalékkal olcsóbb, mint a fő riválisnak tartott Tesla Model Y, ráadásul most a 253 ezer jüanos összeghez egy 66 ezres kedvezménycsomag is jár. A típus egyik erőssége a töltési teljesítmény, amely akár 528 kW is lehet, így 10-80 százalék között csak 12 percet vesz igénybe a villámtöltés az erre alkalmas oszlopokon. Kínán a világ szeme: bemutatkozott a Xiaomi YU7 PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by0xLTIwMjUtMDgtMDYucG5nIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMi9lbGVrdHJvbW9zLWF1dG8tMS0yMDI1LTA4LTA2LnBuZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!