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 Mindössze 600 ezer forint felárat kell annak fizetnie, aki nagyon nézegeti a Renault 5-öt, de egy picit nagyobb teret szeretne (kis)családjának és azt sem bánná, ha könnyebb lenne be- és kiszállni. Megvan a Renault 4 magyar ára. Ötös alá A Renault 4 nevén nem fogunk most sokat időzni, de továbbra sem világos, hogy a Renault 5 kicsit hosszabb és kicsit magasabb, crossoveresre rajzolt testvére miért kapott alacsonyabb modellszámot. Annyi baj legyen, a típus neve talán a legkevésbé fontos részlet. Renault 5 – méretek Renault 4 – méretek A Renault 4 egyébként 22 centivel hosszabb, mint testvére és ebből 8 centit a tengelytávban is érezhetünk, a maradék egy részéből pedig harmadával, azaz 100 literrel nagyobb csomagteret kapunk. Nem neveznénk hatalmas családi csatahajónak, de a Renault 5-nél valószínűleg jóval alkalmasabb 1-2 gyerkőccel hosszabb utakra is. A 4-est egyébként picit crossoveresre vette a Renault, ezt hangsúlyozzák a szélesebb fekete műanyaggal díszített kerékjáratok és a 7 centivel magasabb kialakítás is, amelyből majdnem 4 centit a hasmagasság is kapott, így kicsit magasabbra lehet beülni. A saját tömeg terén nincs lényegi különbség, 10-20 kilóról beszélünk a két testvér között, így a Renault 4 is 1,4 tonnás autó, de valami miatt ennek a modellnek többet, 500 helyett 750 kilót engednek vontatni. A műszaki tartalom természetesen nagyrészt azonos, így a motoroknál is a 120 és 150 lóerős opciók vannak akkumérettől függően. Az akkupakkok is azonosak, a nettó 40, illetve 52 kWh-s opciók között választhatunk, de szerencsére nagyon sokat nem kell feláldozni a hatótávból a nagyobb forma oltárán: a kisakkunál 4, a nagynál egyetlen kilométer a különbség a hivatalos WLTP adatokban, tehát maradt a nagyjából 300 és 400 kilométeres hatótáv. (Nyilván a töltési teljesítmény is ugyanaz a 80, illetve 100 kW DC). A kérdés tulajdonképpen csak az volt, hogy mennyivel kell majd többet fizetnie annak, aki ezt a kicsit tágasabb, nagyobb rakterű, jobban használható verziót szeretné. Nos a jó hír az, hogy a Renault nem őrült meg, mindössze 600 ezer forinttal kér többet a 4-esért, mint amibe az 5-ös kerül azonos szinten. Annyiban egyszerűsödött az árlista, hogy kevesebb kombináció van. A Renault 4 esetében a kis akku csak az alapfelszereltséggel (evolution) kérhető, a nagy akkunál lehet választani két szint, a már megismert techno és iconic között. Ennek fényében a Renault 4 kisakkus alapváltozata 11,6 millióba, a nagyakku középső modell 13,5 millióba, míg a csúcsmodell 14,3 millióba kerül. Az alapfelszereltségnek továbbra is része a hőszivattyú és 170 ezerért V2L képességgel vértezhetjük fel az autónkat. Mi szintén megfontolásra ajánljuk a fűthető első üléseket és kormányt is kínáló téli csomagot, valamint a vezetés/biztonsági csomagot, amely a holtteret és a hátsó keresztirányú forgalmat is figyeli. A Renault 4 a szokásos fekete, fehér és szürke színek mellett egy halványkék és halványzöld árnyalatban is elérhető, de mi azért élőben mindenképp megnéznénk a Carmin vörös és Terrakotta barna fényezéseket is, mert fényképen legalábbis nagyon mutatós mindkettő. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!