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
auto

Kínai startup tesztel önvezető autókat Európában

önvezetés
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

A Pony.ai bejelentette, hogy megkezdte robotaxijainak tesztelését Luxemburgban, ezzel újabb állomáshoz érve globális terjeszkedési stratégiájában. Az autonóm járműtechnológiára szakosodott kínai startup a helyi Emile Weber céggel kötött partnerség keretében több önvezető járművet is az utakra engedett, elsőként Lenningen térségében, amelyet a következő hónapokban további városok követnek majd.

A Pony.ai már 2023 szeptemberében létrehozta európai kutatás-fejlesztési központját Luxemburgban, amely az autonóm vezetés élvonalbeli technológiáinak kutatására és fejlesztésére fókuszál. Tavaly októberben a vállalat együttműködési megállapodást írt alá az Emile Weber mobilitási szolgáltatóval, amely Luxemburg egyik legrégebbi közlekedési szereplője, több mint 150 éves múlttal.

A cég vezérigazgatója és társalapítója, James Peng szerint a mostani luxemburgi tesztek egy új fejezetet nyitnak a vállalat európai partnerségi törekvéseiben. A projekt nemcsak a vállalati szféra együttműködésére épül, hanem több luxemburgi közintézménnyel és kereskedelmi szereplővel is közösen dolgoznak ki technikai és szabályozási keretrendszereket, amelyek lehetővé teszik az autonóm mobilitás hosszú távú integrációját az ország közlekedési rendszerébe.

A Pony.ai eddig több mint 45 millió kilométernyi autonóm tesztvezetést végzett globálisan, és több mint 2000 négyzetkilométeren épített ki működő szolgáltatási hálózatot négy kínai nagyvárosban, Pekingben, Sanghajban, Kantonban és Sencsenben. Luxemburg mellett a cég párhuzamosan bővíti autonóm járműprogramját más országokban is, köztük Dél-Koreában, Szaúd-Arábiában, az Egyesült Arab Emírségekben és Szingapúrban, ezzel is erősítve nemzetközi jelenlétét a gyorsan fejlődő önvezető járműpiacon.

A Pony.ai nem az első és egyetlen kínai vállalat, mely európai utakon tesztel önvezető autókat: a WeRide a Renault-val közösen futtat több kísérleti projektet is szerte a kontinensen.

Már Európa-szerte szállít utasokat a Renault teljesen önvezető minibusza

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás