Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
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 Az ADAC átfogó, hosszú távú tesztjében egy Volkswagen ID.3 bizonyította, hogy az elektromos autók akkumulátora kiválóan ellenáll az időnek és a jelentős futásteljesítménynek. A német autóklub szakemberei közel négy év és több mint 160.000 kilométer után vizsgálták meg alaposan az autót, kiemelt figyelmet fordítva a nagyfeszültségű akkumulátor állapotára és a fenntartási költségekre. A tesztelt elektromos autó akkumulátora több mint 160.000 kilométer megtétele után is 91%-os egészségi állapotot (SoH) mutatott. Túléli az autót is? Az ADAC a Volkswagen ID.3 Pro S 2021 májusában indított hosszú távú tesztjével azt vizsgálta, hogyan teljesítenek a modern elektromos járművek a mindennapi, intenzív használat során. A fő kérdés az volt, hogy a legdrágább komponens, az akkumulátor mennyire tartós. Az eredmények meggyőzőek: az Aviloo-teszt alapján mért 91%-os SoH érték a 77 kWh-s akkumulátor esetében kiemelkedőnek számít, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy a tesztkörülmények nem voltak kíméletesek. Az akkut gyakran töltötték fel 100%-ra, és néha hosszabb ideig is ezen a töltöttségi szinten hagyták, ami általában nem kedvez az élettartamnak. A gyári garancia arra vonatkozik, hogy 160.000 kilométer, vagy nyolc év alatt sem fog 70% alá esni az akku kapacitása – az ID.3 messze a küszöbérték fölött maradt. A tesztidőszak során rögzített fogyasztási adatok is figyelemre méltóak, 172.000 kilométer megtétele után az átlag 18,3 kWh/100 km volt. A fogyasztás egyébként csökkent a vizsgált időszakban, mert egy szoftverfrissítésnek köszönhetően javult az akku hőmenedzsmentjének szabályozása. A töltési veszteségekkel korrigált átlagfogyasztás 23 kWh/100 km volt. A fedélzeti számítógép által mutatott értékek 13 kWh/100 km (enyhe időben, városban) és 25-30 kWh/100 km (hidegben vagy autópályán) között szóródtak. Alig csökken, de sokba kerül A hatótávolság romlása is minimális volt: a kezdeti 438 kilométerről csupán 425 kilométerre csökkent 172.000 kilométer után. Mivel ez csak harmada a 9 százalékos SoH csökkenésnek, feltételezzük, hogy a koreaiakhoz hasonlóan a Volkswagen is a bruttó/nettó kapacitás közötti tartalék lecsippentésével tompítja a vásárló fájdalmát. Tartósteszt: házhoz jött a Tesla szerviz A karbantartás terén is megmutatkoztak az elektromos autók előnyei: a négy év és több mint 170.000 kilométer alatt mindössze két kötelező szervizre volt szükség, ami jelentősen kevesebb, mint egy belső égésű motoros autó esetében. Azonban ezek nem voltak olcsók: az első körülbelül 500 euró (kb. 200.000 Ft), a második 427 euró (170.000 Ft) költséget jelentett. A négyéves klímaszerviz további 198 euróba (79.000 Ft) került. Szerviz Ár (EUR) Kötelező 1 550 Kötelező 2 427 Klíma karbantartás 198 GPS antenna csere 525 Hibás féltengely 1 0 Hibás féltengely 2 0 Első parkolószenzor 207 12 voltos akku 456 Töltőnyílás fedele 227 Összesen: 2590 (~1,035 millió Ft) A kötelező szervizeken kívül több javításra is sor került az évek során. Egy kőfelverődés miatt cserélni kellett a szélvédőt, ami biztosítási eset volt. Körülbelül 55.000 kilométernél egy hibás féltengely okozott kattogó hangot, ezt garanciálisan javítottak. Ez a probléma azután 100.000 kilométer körül ismét jelentkezett. Egy hibás GPS antenna az e-Call funkció és a navigáció meghibásodását okozta, ennek javítása 525 euró (210.000 Ft) volt. Egy kőfelverődés miatt egy első parkolóérzékelő is cserére szorult, ami 207 euróba (82.000 Ft) került. Tartós teszt: Ford Mustang Mach-e ER AWD 2021 és 2022 Körülbelül 158.000 kilométernél az autó két alkalommal nem indult be, ami egy 12 voltos akkumulátor cseréjét vonta maga után 456 euróért (182.000 Ft), bár a probléma oka végül egy szoftveres hiba volt, melyet egy frissítés orvosolt. Végül a töltőnyílás fedelének nyitómechanizmusa is meghibásodott, ennek javítása 227 euróba (90.000 Ft) került. Az ADAC mérnökei alapvetően pozitívan értékelték az ID.3-at a hosszú távú teszt végén. A robusztus futómű, a kényelmes ülések és a tágas belső tér hozzájárultak a vezetési élményhez. A használt autóként az értéke 23.861 euró (9,5 millió Ft) volt a vizsgált időszak végén. A teszt azonban még nem ért véget, az ADAC célja a 250.000 kilométeres futásteljesítmény elérése. Model X hétköznapok #31: milyen az akku negyedmillió kilométer után? Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!