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
auto

Már kapható az új, nyújtott Tesla Model Y

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

A mai napon hivatalosan is elérhetővé vált Kínában a Tesla Model Y L, a vállalat legnépszerűbb típusának nyújtott, hatszemélyes változata.

Kiderült a hivatalos ár, a szalonokban már megnézhető az autó és nyilvánosságra hozták az első teszteket is.

(XX)L

A Model Y korábbi hétszemélyes változata igen nagy jóindulattal volt csak ennyi utas számára megfelelő választásnak tekinthető – saját tesztünk is inkább csak gyerekeknek ajánlotta a szűkös harmadik sort.

Az új változat ebben a tekintetben hozza a legnagyobb változást, ugyanis a kocsi hossza 18,6 centivel megnőtt, ebből pedig 15-öt a tengelytáv kapott. Ráadásul nem hét, hanem csak hat ülés került bele, így a második sorban is kényelmesen el lehet férni a különálló fotelekben. A hátsó két sor egyébként a B és C oszlopokban kiegészítő szellőzőket is kapott.

A középső sor ülései elektromosan mozgatható, az oldalukba süllyedő kartámlát kaptak, így amikor nincs rájuk szükség, nincsenek útban. A hátsó két sor üléstámlái teljesen vízszintbe hajthatóak, így a korábbinál is nagyobb, 2,5 köbméteres rakteret kapunk, ha elég a két első ülés is.

Tesla Model Y „Juniper” LR AWD LR AWD L
Hossz 4790 mm 4976 mm
Tengelytáv 2890 mm 3040
Szélesség nyitott tükrökkel 2129 mm
Magasság 1624 mm 1668 mm
Hasmagasság 167 mm 169 mm
Saját tömeg 1997 kg 2088 kg
Csomagtartó
(hátsó ülések lehajtva)
2138 L 2539 L
Ajtók / Csomagtartók 5 / 2 (első és hátsó)

A típust egyébként már pár kínai médium és influencer tesztelhette is, ám mostanáig nem beszélhettek erről – ma viszont ezek a titoktartási szerződések is lejártak.

A hírek szerint a Model Y L – amelynek farán egyébként egy új „YYY‟ logó utal a három üléssorra – új, komfortosabb üléseket kapott. Az első fotelek új deréktámaszt és elektromosan mozgatható combtámaszokat kaptak, a középső üléssor pedig szintén különálló, kartámaszos fotelekből áll.

Az első két sor fűthető és hűthető, a harmadikban csak ülésfűtés van. Az emelt tetővonalnak köszönhetően állítólag hátul is van még egy hely egy átlagos magasságú felnőtt feje felett de a harmadik sor lábterében is érzékelhető a javulás. A két hátsó sor motorosan dönthető le és állítható vissza eredeti pozíciójába.

Az új változat egy új, még kényelmesebb, adaptív futóművet is kapott. Ez ugyan továbbra sem légrugó, de állítólag alkalmazkodik az útfelülethez és a menüben kiválasztható új, a hátsó utasok kényelmére fókuszáló vezetési módban a kormány és a gázpedál hangolásával segít elkerülni, hogy az utasoknak felforduljon a gyomra a villanyautós teljesítménytől. A cég ígérete szerint javítottak a második és harmadik sor zajcsillapításán is.

Nagyobb lett a központi kijelző is, a mérete 16 col, és a hangrendszer is, 18 + 1 hangszóróból áll. A +1 a mélynyomó, amely az első két sor közé a padlóba került, de a hátul a fejrésznél középen is elhelyeztek három új hangszórót, így az ígéret szerint javult a térérzet.

Az új telefontöltő.

A vezetőoldali vezeték nélküli telefontöltő teljesítményét 50, az utasoldaliét 30 wattra emelték és léghűtést is kapott, hogy a készülékek ne melegedjenek túl. A négy hátsó ülés USB csatlakozót kapott az eszközök töltésére.

Az új változat megkapta az új 82 kWh-s akkupakkot, így a nagyobb méret és tömeg ellenére az autó hatótávja nem változott az ötüléses nagyakkus, összkerekes változathoz képest (ez nálunk 586 WLTP km).

Kínában az új változat felára 8 százalék, 25.500 jüan (1,2 millió Ft).

Az esetleges európai elérhetőségről egyelőre nincs hír.

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás