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 Az elektromos átállás kapcsán az autógyártók egy része már az EU 2035-ös, azaz tíz év múlva esedékes céldátumát is nehezményezik, korainak tartják, de akad egy olyan cég, amely ennél is ambiciózusabb terveket szőtt. De az új vezetők új szeleket fújnak. B-terv Az Opel az elmúlt években rendületlenül tartotta magát a tervhez, miszerint 2028-tól már csak tisztán elektromos modelleket mutat majd be. Többször szegezték a kérdését a cég vezetésének, legutóbb én is erről faggattam Florian Huettl-t, az Opel vezérigazgatóját, amikor tavaly november végén Zágrábban volt alkalmam vele beszélni, de még akkor is tartotta magát a céldátumhoz. Interjú: az Opel vezérigazgatója szerint aki villanyautóra vált, az többé nem fordul vissza Ám azóta sok minden változott, az interjú után pár nappal váratlanul és azonnal hatállyal leköszönt Carlos Tavares az anyacég vezére és mostanra új ember áll a Stellantis élén. Az Opel pedig most már nyíltan beszél róla, hogy elhalasztják a 2028-as tervet és ezután is mutatnak majd még be olyan autókat, amelyekben belső égésű motor (is) van – írja az Automobilwoche. Ez az irányváltás viszont kevésbé radikális, mint amilyennek elsőre tűnik, a cég stratégiája ugyanis mindig is elég rugalmas volt. Igen, mostanra már minden Opelből van tisztán elektromos változat is, de ezek nem dedikált villanyautós, hanem vegyes platformokra épülnek, amelyek bármikor képesek belső égésű, vagy elektrifikált hajtásláncok befogadására is. És bár a német márka egymagában kicsi, a nagy konszern eleve 2028 után is akart még belső égésű motoros modelleket bemutatni, így a hajtáslánc elemei továbbra is elérhetőek a Stellantis polcain a leányvállalat számára. Így nem tűnik túl nagy feladatnak az, hogy a B-tervet leporolva 2028 után is frissítsék még a hagyományos Opeleket is. Ráadásul egy közkeletű félreértést tisztázva, az Opel nem azt mondta, hogy ’28-ban beszünteti a belső égésű motoros modellek forgalmazását, csak annyit vállaltak, hogy az új modellek mind kizárólag elektromosak lesznek. A cég egy szóvivője most megerősítette a hivatalosan Multi Energy névre keresztelt megközelítés folytatását, azaz hogy a piaci igények, a kereslet függvényében fognak majd dönteni arról, mennyi elektromos, plug-in hibrid, vagy mild hibrid változatot mutatnak be – 2028 után is. Minden negyedik Frontera elektromos lesz Magyarországon Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!