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 Az olasz versenyhivatal (AGCM) 2,3 millió eurós, azaz körülbelül 910 millió forintos bírságot szabott ki az Enel X-re és leányvállalatára, az Enel X Way Italiára. A hatóság indoklása szerint a vállalat visszaélt domináns piaci helyzetével a töltőszolgáltatási szektorban, ezzel akadályozva a versenytársakat – írja a la Repubblica. Bár az összeg jelentősnek tűnhet, az Enel éves profitjának ez csupán töredéke, mindössze 0,03%-a. Kiszorítósdi A versenyhivatal vizsgálata szerint az Enel X és az Enel X Way Italia olyan magatartást tanúsított 2022 és 2023 között, amely a piaci árrések csökkentésével kizárta vagy megnehezítette a konkurens szolgáltatók működését az elektromos autók töltési piacán. Az AGCM álláspontja szerint ez a piaci struktúrát torzító magatartás gátolhatja az innovációt és a hatékony versenyt a végfelhasználói töltési szolgáltatások területén. Különösen aggasztó, hogy a magatartás hátrányos helyzetbe hozza azokat a piaci szereplőket, amelyek nem rendelkeznek hasonlóan kiterjedt infrastruktúrával. Forrás: Enel X Az olasz versenyhivatal hangsúlyozta, hogy az Enel csoport ismertsége és gazdasági jelentősége megkérdőjelezhetetlen az energiaiparban, amelyben korábban monopolhelyzetet is élvezett. Ez a helyzet tette lehetővé számukra, hogy nagy súlyukat kihasználva akadályozzák más szereplők térnyerését a fenntartható mobilitás szektorában. Az AGCM döntésében megfogalmazott kritikák szerint az Enel X árrés-kompressziós taktikája a versenykorlátozás egy formája, amely végső soron a fogyasztók választási lehetőségeit szűkíti. Fellebbeznek Az Enel X és az Enel X Way Italia azonnal reagált a döntésre, és közleményben fejezte ki nemtetszését. A vállalatok szerint a versenyhivatal nem vette figyelembe az elektromobilitási szektor kezdetleges állapotát és az érintett időszak „különleges körülményeit‟, különös tekintettel az energiaárak rendkívüli és előre nem látható emelkedésére. A cég úgy véli, ezek a tényezők alapvetően befolyásolhatták az akkori piaci viselkedést. A vállalatok hangsúlyozták, hogy az elektromobilitás továbbra is kiemelt stratégiai jelentőséggel bír számukra, meggyőződésük, hogy magatartásuk teljes mértékben jogszerű volt és készen állnak arra, hogy „jogosultságaikat a megfelelő fórumokon érvényesítsék‟, ami fellebbezést valószínűsít az ítélet ellen. A jogi eljárások várhatóan tovább folytatódnak, és a végső döntés befolyásolhatja az olasz járműtöltési piac jövőjét – írja az olasz lap. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!