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 Az olasz versenyhivatal (AGCM) 2,3 millió eurós, azaz körülbelül 910 millió forintos bírságot szabott ki az Enel X-re és leányvállalatára, az Enel X Way Italiára. A hatóság indoklása szerint a vállalat visszaélt domináns piaci helyzetével a töltőszolgáltatási szektorban, ezzel akadályozva a versenytársakat – írja a la Repubblica. Bár az összeg jelentősnek tűnhet, az Enel éves profitjának ez csupán töredéke, mindössze 0,03%-a. Kiszorítósdi A versenyhivatal vizsgálata szerint az Enel X és az Enel X Way Italia olyan magatartást tanúsított 2022 és 2023 között, amely a piaci árrések csökkentésével kizárta vagy megnehezítette a konkurens szolgáltatók működését az elektromos autók töltési piacán. Az AGCM álláspontja szerint ez a piaci struktúrát torzító magatartás gátolhatja az innovációt és a hatékony versenyt a végfelhasználói töltési szolgáltatások területén. Különösen aggasztó, hogy a magatartás hátrányos helyzetbe hozza azokat a piaci szereplőket, amelyek nem rendelkeznek hasonlóan kiterjedt infrastruktúrával. Forrás: Enel X Az olasz versenyhivatal hangsúlyozta, hogy az Enel csoport ismertsége és gazdasági jelentősége megkérdőjelezhetetlen az energiaiparban, amelyben korábban monopolhelyzetet is élvezett. Ez a helyzet tette lehetővé számukra, hogy nagy súlyukat kihasználva akadályozzák más szereplők térnyerését a fenntartható mobilitás szektorában. Az AGCM döntésében megfogalmazott kritikák szerint az Enel X árrés-kompressziós taktikája a versenykorlátozás egy formája, amely végső soron a fogyasztók választási lehetőségeit szűkíti. Fellebbeznek Az Enel X és az Enel X Way Italia azonnal reagált a döntésre, és közleményben fejezte ki nemtetszését. A vállalatok szerint a versenyhivatal nem vette figyelembe az elektromobilitási szektor kezdetleges állapotát és az érintett időszak „különleges körülményeit‟, különös tekintettel az energiaárak rendkívüli és előre nem látható emelkedésére. A cég úgy véli, ezek a tényezők alapvetően befolyásolhatták az akkori piaci viselkedést. A vállalatok hangsúlyozták, hogy az elektromobilitás továbbra is kiemelt stratégiai jelentőséggel bír számukra, meggyőződésük, hogy magatartásuk teljes mértékben jogszerű volt és készen állnak arra, hogy „jogosultságaikat a megfelelő fórumokon érvényesítsék‟, ami fellebbezést valószínűsít az ítélet ellen. A jogi eljárások várhatóan tovább folytatódnak, és a végső döntés befolyásolhatja az olasz járműtöltési piac jövőjét – írja az olasz lap. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!