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
auto

Óriások együttműködését jelentették be a villanybuszok kapcsán

üzlet
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

A Daimler Truck japán leányvállalata, a Mitsubishi Fuso, és az ismert tajvani bérgyártó, a Foxconn, stratégiai együttműködési megállapodást írt alá elektromos buszok fejlesztésére, gyártására és értékesítésére.

Az iPhone-ok és újabban már villanyautók gyártójaként is ismert Foxconn ezzel tovább erősíti jelenlétét az autóiparban, immár a haszongépjármű-szegmensben is, jelentős lépést téve az elektromos járművek piacán.

Nagy cégek nagy tervei

A Daimler Truck, a világ legnagyobb haszongépjármű-gyártójának japán leányvállalata, valamint a Foxconn, a világ 28. legnagyobb cége most megerősítette a korábbi pletykákat, miszerint a jövőben szorosan együttműködnek majd az elektromos buszok fejlesztésében, gyártásában, az ellátási lánc menedzselésében és a disztribúciójában.

A tervek szerint az együttműködés keretében a már létező Foxtron Model T és Model U elektromos buszokat adaptálják a célra. A közösen fejlesztett e-buszok gyártása Japánban történik majd.

A Model T egy klasszikus, 12 méter hosszú városi busz, amelyet 2021-ben mutattak be. Jelenleg több tajvani városban, köztük a fővárosban, Tajpejben, valamint Indonéziában is forgalomban van. A jármű hatótávolsága nagyjából 400 kilométer.

Elektromos busz gyártásába kezdett a telefongyártó

Ezzel szemben a Model U egy mikrobusz, amelyet 2024 októberében mutattak be. Belső tere moduláris és luxus kivitelű, és üléskonfigurációtól függően akár 21 utas szállítására is alkalmas. Mivel a jármű még prototípus fázisban van, hivatalos méretei és műszaki adatai még nem ismertek széles körben.

Megmutatta legújabb villanyautóját az iPhone gyártója

A Foxconnhoz tartozó, az elektromobilitásra összpontosító Foxtron már évek óta fejleszt referenciadizájnokat olyan járművekhez, amelyek nem feltétlenül mennek sorozatgyártásba ebben a formában. Ezekkel a tervekkel azt kívánják bemutatni, mi valósítható meg a saját platformjával. A járműgyártók ezután megkereshetik a Foxconn-t, és testreszabhatják modelljeiket ilyen referenciadizájnok alapján – pontosan, ahogy azt a Daimler Truck leányvállalata, a Fuso most tervezi, illetve ahogy ezt nemrég a Mitsubishi személyautós üzletága is bejelentette.

Új villanyautókat jelentett be a Mitsubishi

Komplikált kötelékek

A Fuso eredetileg a Mitsubishi Heavy Industries része volt, ám a japán óriásvállalat már 2003-ban csökkentette részesedését a cégben és megkezdte a Daimler bevonását, mostanra már csak 10 százalék körüli tulajdona van benne. A legfrissebb hírek szerint a Daimler most a Toyotával közösen úgy döntött, hogy egyikük oldaláról a Fuso, másikuk részéről pedig a Hino egy közös holdingba kerülnek, amelyet a tokiói tőzsdére visznek és mindkét világcég 25-25 százalékot tart meg részesedésként.

A Foxconn világszerte ismertté vált az iPhone-ok szerződéses gyártójaként, és a világ legnagyobb elektronikai gyártója. Már több éve törekszik arra, hogy informatikai és gyártási szakértelmét az autóiparba is bevezesse. Például, ahogy már írtuk, a Foxtron autóipari részlege hamarosan elektromos autót épít a Mitsubishinek, és pletykák keringenek a Nissannal való közös elektromos autógyártásról is. Emellett a Foxconn tavaly óta közös vállalatot működtet a német beszállító ZF-fel, amely ZF Foxconn Chassis Modules néven személygépkocsi futóműrendszereket gyárt.

A Foxconn nemrég megpróbálta bevásárolni magát a Nissanba is, amelynek egy sietve bejelentett, majd meghiúsult Nissan-Honda frigy lett az eredménye.

Fontos bejelentést tett a Honda és a Nissan

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás