A Foxconn valószínűleg a világ egyik legnagyobb olyan cége, amelynek termékeit százmilliók használják, nevét mégis kevesen ismerik. De ha azt mondom, ők gyártják az Apple megrendelésére az iPhone-okat, a Sonynak a Playsationt, vagy a Microsoftnak az Xbox-ot, akkor talán már ismerős lehet a vállalat. A cég méreteit jól mutatja, hogy mintegy 1,3 millióan (!) dolgoznak náluk, és egy 2018-as becslés szerint ők gyártják a világ elektronikai termékeinek felét.
A hosszú listára hamarosan újabb terméknevek és kategóriák kerülhetnek.
Nem az az Apple Car
Amikor először felröppent a hír, hogy az Apple autókat akar gyártani, pontosabban gyártatni, rögtön felmerült, hogy a Foxconn lehet a partner az új projektben, de persze az Apple Car azóta sem lett valóság.
A tajvani vállalat azonban úgy döntött, ők egyedül is belevágnak a villanyautó gyártásba, és tavaly már be is mutattak két személyautó és egy busz prototípust.
Október 18-án fog hivatalosan is bemutatkozni a Foxtron Model B, amely a gyártó MiH (Mobility in Harmony) villanyautós platformjára épül. A termelés és forgalmazás, a tavaly bemutatott Model C-hez hasonlóan, először a hazai piacon, Tajvanban kezdődik majd meg 2023-ban.
2024-től azonban az USA-ban, a Lordstown egykori ohioi üzemében is készülnek majd autók. A cég hagyományaihoz híven bérgyártás is folyik majd itt, mégpedig a Fisker részére, az amerikai autógyár teljes kapacitása pedig évi félmillió kocsi lesz.
A Model B-t, amelynek dizájnjába a híres Pininfarina stúdió is beszállt, a Model C és E is követni fogja majd. Kíváncsian várjuk a Ford mit szól majd utóbbi típusnévhez, a Teslának ugyanis nem engedték meg, hogy használja, bár lehet, hogy a Foxtron Model T nevű busz prototípusának előbb kell majd nevet változtatnia. A vállalat célja, hogy 2025-re a villanyautós piac 5%-át szerezze meg.
A Model B-ről többet 18-án tudunk majd meg, de a cég már most megmutatta a dizájnt a Tesla Model Y versenytársának szánt autó kapcsán.