Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
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 A Rivian vezérigazgatója, Robert Scaringe azt nyilatkozta, hogy az amerikai autóipar újra a belső égésű motorokra fordítja a tőkét, ami szerinte: „nagyon rossz a gyerekeink és az amerikai autóipar számára”. Scaringe a Plugged-In Podcast műsorban elmondta, hogy a tőkebefektetések átcsoportosítása a hagyományos járművekre csökkenti az elektromos autók közötti versenyt, ugyanakkor lehetőséget ad a Rivian és a Tesla számára. „Elképesztő, hogy ez történik, de mégis így van” – mondta. Az elmúlt időszakban a belső égésű motorok újra teret nyertek, a General Motors 4 milliárd dolláros beruházást jelentett be a benzines járművek gyártására, miközben az amerikai kormány számos zöldenergiás és elektromos autós támogatást megszüntetett, mint például az adójóváírást. Scaringe szerint ez a helyzet egy „versenytér-vákuumot” hoz létre, a tisztán elektromos járművekre fókuszáló cégek, mint a Rivian és a Tesla, kevesebb versennyel szembesülnek, így előnyhöz juthatnak. Ugyanakkor hozzátette, hogy ez hosszú távon nem egészséges a villanyautó-piac számára. Az elektromos járművek eladásai továbbra is növekednek, különösen Kínában, ahol például a BYD vezet. Az Egyesült Államokban azonban a növekedés lassult, amit Scaringe a választék szűkösségével magyaráz. „Jelenleg nagyon kevés vonzó elektromos autó érhető el, ezért az új járművek eladásán belül az EV-piac részesedése mindössze körülbelül 8 százalék. Ahhoz, hogy a maradék 92 százalékot bevonzzák, három-négy, öt-hat, de akár tíz másik kiemelkedő modellre lenne szükség.” Sok elégedetlen hozzászólást lehet olvasni, amikben azt fejtegetik, hogy az Egyesült Államok kormánya teszi ezt, egy szűk többséggel, amelynek politikai kampányait részben a nagy olajcégek finanszírozzák. Az autóipar csupán csak alkalmazkodik a helyzethez, mivel így nem kell annyira sietnie az elektromos átállással. Kétszer annyit bukott, mint amennyit keresett tavaly a Rivian Kulcsár Dávid Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!