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 Nagymértékben elősegítheti az elektromos buszok térhódítását a távolsági viszonylatokon a Daimler Buses legújabb bejelentése: a vállalat sajtóközleményben adta hírül, hogy 2026-tól Európa-szerte saját töltők telepítésébe kezd a népszerű turisztikai célpontok közelében. A cél, hogy a nagy teljesítményű töltők ne csak az autópályák mentén álljanak rendelkezésre, ezáltal bővüljön az e-buszok által elérhető úti célok köre. A kezdeményezés egy kísérleti projekttel indul az észak-rajna-vesztfáliai energia- és klímavédelmi ügynökségnek, az NRW.Energy4Climate-nek és Köln városának együttműködésében, melynek során a jövő év folyamán négy nagy teljesítményű töltőt telepítenek a városközpont közelében; ezzel a Daimler Buses lesz az egyetlen olyan elektromosbusz-gyártó Európában, mely saját nyilvános töltőinfrastruktúrát telepít és működtet. A tervezést, a kivitelezést, az üzemeltetést és a karbantartást a cég leányvállalata, a Daimler Bus Solutions végzi majd. A koncepció erősen emlékeztet a Tesla Supercharger-projektjére: az amerikai autógyártó ugyanis már a kezdetek kezdetén rájött arra, hogy hiába jó a termék, ha nem áll rendelkezésre a kényelmes használathoz szükséges töltőhálózat, így úttörőként nekiállt annak létrehozásához. fotó: Daimler Buses Ahogy Till Oberwörder, a Daimler Buses vezérigazgatója kifejtette: „Az autóbuszok jövője az elektromos hajtásé, a szükséges nyilvános töltőinfrastruktúra kiépítése azonban túl sokáig tart. Ennek szeretnénk jelentős lendületet adni töltőállomásainkkal. Új akkumulátoros helyközi autóbuszunk, az eIntouro már most is összeköti a várost a vidékkel és rövidebb utakra is alkalmas. A városi tömegközlekedésen kívül jelenleg ezek az elektromos buszok legpraktikusabb alkalmazási területei. A jármű már most profitálni fog a nyilvános töltőinfrastruktúra bővüléséből. A távoli vagy félreeső úti célok eléréséhez azonban átfogó hálózatra van szükség, hogy az üzemeltetők gazdaságosan és az utaskényelem feláldozása nélkül használhassák az elektromos buszokat.” A Rajnától nyugatra fekvő Kuhwegen található parkoló, mely a Kölnbe turistákat szállító autóbuszok központi találkozóhelye, kitűnő kapcsolattal rendelkezik a város közösségi közlekedési rendszeréhez a Slabystraße nevű villamosmegállón keresztül. A busztársaságok gyorsan, zöld áramból tölthetik majd fel járműveiket – márkától függetlenül – a négy új töltőállomáson, ahol egyenként 400 kW teljesítmény áll majd rendelkezésre a nap 24 órájában. Dékány Zsolt Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!