Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
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 A brit YASA ismét átlépte az eddig ismert technológiai határainkat: legújabb fejlesztésű axiális fluxusú villanymotorja minden eddiginél nagyobb teljesítménysűrűséget ért el. A legfrissebb tesztek során a mindössze 12,7 kilogrammos prototípus 750 kilowattos (több mint 1000 lóerős) csúcsteljesítményt produkált, ami kilogrammonként 59 kW-ot jelent. Az új fejlesztés teljesítménysűrűsége mintegy 40 százalékkal magasabb a korábbi világcsúcsnál, amit egyébként szintén ők állítottak fel idén nyáron. A júliusban bemutatott korábbi verzió 13,1 kilogrammos tömeg mellett tudott 550 kW-os (738 LE) teljesítményt, így minden kilóra 42 kW jutott. A különleges motort az oxfordi YASA Innovation Centre-ben fejlesztették ki, és nem csupán számítógépes modellről van szó: a prototípus már működőképes, valós tesztpadon üzemel. A konstrukció ráadásul nem igényel ritkaföldfémeket vagy egzotikus anyagokat, a kiemelkedő teljesítményt a precíz mérnöki tervezés, az optimalizált hőmenedzsment és a kompakt csomagolás révén éri el. A cég hozzátette továbbá, hogy a motor nemcsak rövid ideig képes extrém teljesítményre, a folyamatos üzemi teljesítménye is eléri a 350-400 kW közötti tartományt. A YASA saját, axiális fluxusú motorarchitektúrája eltér a hagyományos, radiális fluxusú megoldásoktól. Itt a mágneses tér iránya a forgástengellyel párhuzamos, ami kompaktabb, korong alakú felépítést és drámaian jobb teljesítmény/tömeg arányt tesz lehetővé. Ennek köszönhetően a motor háromszor nagyobb teljesítménysűrűséget kínál, mint a ma piacon elérhető legjobb hagyományos elektromotorok – írja közleményében a vállalat. A YASA technológiája rendszeresen bekerül a Mercedes-AMG fejlesztéseibe, többek között a Vision One-Eleven tanulmányautóhoz és az AMG GT XX modellhez is ők adták az erőforrást. Brutális teljesítménnyel és hihetetlen töltéssel debütált az új AMG Merci Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!