Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
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 2027-től kezdi meg a 100.000 autóból álló önvezető flottájának kiépítését az Uber – jelentette be a cég, amely az Nvidia technológiájára épít majd. A projekt első autóit a Stellantis gyártja majd, amely 5000 önvezető járművet szállíthat le első körben – ezek Nvidia chipjeit a Foxconn integrálja L4-es önvezető rendszerbe. Nagyszabású tervek Az Uber bejelentése egy korábbi, januári együttműködésre épül, melynek során az Uber vezetési adatokkal segítette az Nvidia mesterséges intelligencia modelljeit és chiptechnológiáját. Ez a partnerség most egy jelentős, nagyszabású flottaépítéssel folytatódik, amely alapjaiban változtathatja meg a személyszállítás jövőjét. Az Nvidia kulcsfontosságú technológiai alapot biztosít a projekt számára. A vállalat október 28-án mutatta be az Nvidia Drive AGX Hyperion 10 nevű platformját, amely a hardveres alapokat szolgáltatja az autógyártók, illetve beszállítóik ezzel a kompatibilis autonóm vezetési szoftvereinek. A Stellantis egy külön sajtóközleményben kiemelte, hogy a kooperáció a három vállalat – a Stellantis globális járműmérnöki és gyártási szakértelme, az Nvidia önvezető szoftvere és mesterséges intelligencia számítási kapacitása, valamint a Foxconn elektronikai és rendszerintegrációs képességei – erősségeit ötvözi. Az Uber, mint a fuvarmegosztó szolgáltatások globális vezetője teszi teljessé az együttműködést, amelynek célja a 4-es szintű önvezető járművek új generációjának fejlesztése. Az Uber feladata lesz az önvezető flotta teljes körű üzemeltetése, ideértve a távsegítséget, a töltést, tisztítást, karbantartást és az ügyfélszolgálatot. Ez biztosítja a zökkenőmentes működést és a magas színvonalú felhasználói élményt a leendő utasok számára. A tervek szerint a tömeggyártás megkezdését 2028-ra célozzák, az első Uber-üzemeltetésű járművekkel az Egyesült Államokban indulnak majd el a szolgáltatás. Az Uber közleménye szerint a szoftveres alapokat az NVIDIA DriveOS és NVIDIA DRIVE AV platformjai adják, de az autókban használni tervezett konkrét önvezető szoftver készültségi szintjéről nem volt szó a közleményben. Robotaxik közös fejlesztését jelentette be a Stellantis és a Pony.ai Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!