Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
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 A Volkswagen bejelentette, hogy a jövőben a drezdai Gläserne Manufaktur a tradicionális járműgyártás helyett innovációs kampusszá alakul, amely a legmodernebb technológiai területekre koncentrál. A terv szerint a központ az autonóm és elektromos mobilitás, a mesterséges intelligencia, a robotika, a mikroelektronika és a chiptervezés kutatására fókuszál majd, a projektet pedig a szász tartomány és a Drezdai Műszaki Egyetem támogatja. A vállalat és partnerei az elkövetkező hét évben több mint 50 millió eurót fektetnek a kutatás-fejlesztésbe és négy új alapítványi professzori pozíció létrehozásába. Volkswagen ígérete szerint a meglévő gyárépület az autók kiszállításának és kutatás-fejlesztésnek helyszíneként, valamint látogatóközpontként is megmarad. A döntés nem hirtelen született: a Gläserne Manufaktur (magyarul Üvegmanufaktúra) gyártása már évek óta csökkentett tempóban zajlott, és az ID.3 volt az utolsó sorozatgyártott modell, amely itt készült. Korábban egyes Bentley-modellek, a Phaeton, valamint korai e-Golfok is a drezdai gyártósorról gördültek le, de a termelés hosszú távon gazdaságilag nem volt fenntartható. Már korábban felmerült, hogy a telephely átalakítása szükséges a jövő technológiáinak befogadásához, így az új innovációs kampusz kialakítása logikus lépés a drezdai gyár jövőjének biztosítására. Az előzményekről itt írtunk bővebben. Mégsem zár be a Volkswagen gyára A Gläserne Manufaktur átalakítása az ID.3 gyártósorának leállításával kezdődik 2026 januárjától, miközben az innovációs kampusz előkészítése párhuzamosan zajlik. Az első közös kutatási projektek a Drezdai Műszaki Egyetemmel várhatóan 2026 közepén indulnak, a rendszeres működés pedig 2027-re várható. A gyártás megszűnése természetesen felveti a dolgozók jövőjének kérdését, azonban a Volkswagen azt ígéri, hogy mind a 230 alkalmazott megőrzi állását 2026 elején, és a jövőben is lehetőségeket kínál más telephelyekre való áthelyezésre, részmunkaidős nyugdíjazásra, és más megállapodásokra. Thomas Schäfer, a Volkswagen márka vezérigazgatója kiemelte: „A döntés, hogy több mint 20 év után leállítjuk a drezdai gyártást, nem volt könnyű, de gazdasági szempontból elengedhetetlen. Még fontosabb, hogy az elmúlt hónapokban sikerült egy fenntartható jövőképet kidolgozni a telephely számára.” A szász tartomány miniszterelnöke, Michael Kretschmer szerint a partnerség a Volkswagen és a Drezdai Műszaki Egyetem között mérföldkő a régió ipari fejlődésében, és a Gläserne Manufaktur országos jelentőségű innovációs központtá válik, amely új növekedési dinamikát és versenyképességet biztosít a régiónak. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!