Pár napja számoltunk be róla, hogy a Volkswagen úgy döntött, hatékonysági programja keretében befejezi az autógyártást a híres drezdai átlátszó gyárban, és helyette a helyszín inkább K+F feladatokat kap. Úgy tűnik túl nagy volt a felháborodás. Egyelőre A múlt hétvégén megszellőztetett tervek elég nagy felháborodást váltottak ki – főleg a helyi politika nehezményezte, hogy megszüntetnék az autógyártást. Bár az üzemben évente csak pár ezer autó készül, így a konszern döntése teljesen érthető és logikus volt, valamint azt is hangsúlyozták, hogy mind a 300 munkatárs állása biztonságban van, a különleges gyár évi 100.000 látogatót vonz, és ezzel Drezda egyik fő turisztikai látványosságának számít. ID.3 készül a drezdai gyárban. Forrás: Volkswagen Egy most csütörtöki üzemi gyűlés után, azonban a vállalat egyik szóvivője arról tájékoztatta a Spiegel magazint, hogy meghallgatták a kritikát, és egyelőre marad a gyártás. Azt azonban még nem tudják, hogy hosszabb távon mihez kezdjenek az üzemmel, mivel a jelenlegi volumen nem kifizetődő – de keresik a megoldásokat, hogy tartósan biztosítva legyen a gyár helyzete. Politikai kérdés De nem csak az átlátszó gyár, a szintén Szászországban található Zwickau helyzete is vitát váltott ki a helyi parlamentben. Mint ismeretes, a Volkswagen 270 munkahely megszüntetését tervezi a villanyautókat gyártó üzemben, de további 2500 lehet veszélyben, ha nem növekszik a kereslet az ID modellek iránt. A Spiegel beszámolója szerint a jobboldali-populista AfD képviselője a német koalíciót tette felelőssé a helyzetért, mondván, hogy az elektromos átállás erőltetése és az ekörüli felhajtás sodorja bajba a német belsőégésű motort, amely az ország iparának húzóágazata volt. A többi párt viszont, politikai hovatartozástól függetlenül, egy emberként állt ki a 2035-ös tervek mellett. ID.3 készül a drezdai gyárban. Forrás: Volkswagen A jobboldali CDU arra figyelmeztetett, hogy nem tehetünk úgy, minta minden maradhatna a régiben, ugyanis akkor pár év múlva amerikai és kínai gyártók fognak olyan termékeket kínálni, ami csökkenti a német áruk iránti keresletet. A politikus szerint az elektromos átállás már csak olyan, hogy nem egy lineáris folyamat, és nem mindig fájdalommentes, ám új munkalehetőségeket is kínál a jövőre nézve. A baloldali SPD képviselője azt hangsúlyozta, hogy aki a jelenlegi helyzetben a fejlődés útjába áll, vagy igyekszik azt befeketíteni, az hatalmas károkat okoz a szászországi iparnak. A kisebb pártok képviselői is egyetértettek a fentiekkel, ahogy egyikük fogalmazott a Volkswagenek iránti érdeklődés visszaesésese leginkább az áremelkedésekre és a negatív gazdasági várakozásokra vezethetőek vissza, és arra kérte kollégáját, hogy értse meg, amit az ipar már rég megértett: csak klímasemleges gazdaságot szabad működtetnünk. Bezár a Volkswagen látványpéksége Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!