Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9wYnYvdmVoaWNsZXMvcHY1LWNhcmdvL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9jYW1wYWlnbj1wdjV2aWxsYW55YXV0b3NvayIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9wYnYvdmVoaWNsZXMvcHY1LWNhcmdvL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9jYW1wYWlnbj1wdjV2aWxsYW55YXV0b3NvaycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMTIva2lhLXB2NS1jYXJnby1kZWMtNjAweDUwMC0yMDI1LTEyLTA4LmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMTIva2lhLXB2NS1jYXJnby1kZWMtMTMwMHg2MDAtMjAyNS0xMi0wOC5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzEyL2tpYS1wdjUtY2FyZ28tZGVjLTEzMDB4NjAwLTIwMjUtMTItMDguanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= A Citroën bemutatta vadonatúj, ELO nevű tanulmányautóját, egy 4,10 méter hosszú, teljesen elektromos minibuszt, amely a 2022-es Oli koncepció szellemiségét viszi tovább. A gyártó szerint a modell a márka jövőbeli irányvonalát jelzi, de egyelőre nincs tervben sorozatgyártás – legalábbis ebben a formában –, inkább ötletgyűjtemény arról, hogyan lehet egy mai kompakt autóteret hatékonyabban kihasználni. A fejlesztés fő fókusza az volt, hogy a lehető legtöbb helyet nyerjék ki kis külső méretek mellett, amit a dedikált elektromos padlólemez és a hátsó tengelyre helyezett motor is segített, de a meghajtásról műszaki adatokat egyelőre nem árult el a vállalat. Az ELO legfeltűnőbb tulajdonsága, hogy méretéhez képest meglepően tágas, akár hat személyt is képes befogadni. A B-oszlop nélküli, egymással szemben nyíló ajtók nagy, akadálymentes bejutást biztosítanak, ami ritka ebben a kategóriában. A vezetőülést középre helyezték, ami egyértelműen koncepcióautós megoldás, de jól demonstrálja, mennyi tér szabadítható fel, ha nem ragaszkodnak a hagyományos elrendezéshez. A klasszikus műszerfalat egy átlátszó panelre vetített információs felület váltja, amely a szélvédő teljes szélességében jelenít meg adatokat. A kormány egyküllős, két joystick-szerű kapcsolóval, ami az összes digitális funkció kezelésére szolgál. A belső tér kialakítása moduláris. A három hátsó ülés kivehető, és kültéri székként használható, ami nem megszokott megoldás, de a Citroën és a Decathlon közös fejlesztésének köszönhetően része a koncepció gondolatmenetének. Két további, rejtett ülés is rendelkezésre áll a második sorban, így alakul ki a hatfős konfiguráció. A csomagtérben két, Dropstitch-technológiájú matrac található, amelyek felfújva kényelmes fekvőfelületet biztosítanak. A tető hátsó részén nyitható panel is van, ami a kempingélményt fokozza. Az autó külsején több olyan pontot alakítottak ki, amelyek sátor vagy árnyékoló kifeszítéséhez használhatók. Beépített kompresszort is kapott, ami nemcsak a matracokat, hanem sporteszközöket vagy kerékpárkerekeket is képes felfújni. A V2L funkció külső elektromos eszközök ellátását is lehetővé teszi. Az utastérben a Citroën korábbi projektekből megmaradt textileket és a Decathlon bukósisakjaiban használt EPP-anyagokat hasznosít újra. A Goodyear az ELO számára egy okosabroncsot fejlesztett, amely a nyomásról és a kopásról LED-es jelzésekkel ad visszacsatolást; a mintázat pedig arra lett optimalizálva, hogy városban és könnyű terepen is megfelelően működjön. A hivatalos premierre január 9-én, a Brüsszeli Autószalonon kerül sor. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!