Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
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 Antonio Filosa, a Stellantis új vezérigazgatója stratégiai fordulatot hajt végre a vállalatnál: a korábbi profitmaximalizálás helyett a piaci részesedés növelését és az értékesítés fellendítését helyezi előtérbe – derül ki a Reuters összeállításából. Ennek érdekében a CEO hajlandó feláldozni az árrés egy részét is, miközben felülvizsgálja az elektromos járművekkel kapcsolatos ambiciózus célokat is. Ellenkező irány Antonio Filosa, aki júniusban vette át a Stellantis vezetését, „sürgősségi műveletet‟ indított a vállalat talpra állítására. Elődje, Carlos Tavares a költségcsökkentés és az áremelések kombinációjával magas árrést célzott meg, ami vevők elvándorlásához vezetett. A Stellantis piaci részesedése az Egyesült Államokban a 2020-as 12,5%-ról 2024-re 8% alá csökkent, ami a vállalat történetének legalacsonyabb szintje. Az új stratégia első jelei már megmutatkoztak: a Stellantis értékesítései Észak-Amerikában 6%-kal nőttek a harmadik negyedévben, ami nyolc negyedév után az első emelkedés. A terv része az alacsonyabb árrésű, flottáknak – például autókölcsönzőknek, nagyvállalatoknak és kormányzati szerveknek – történő értékesítések növelése, ami általában segíteni szokott az autógyártóknak a raktárkészlet leépítésében és az eladási számok javításában. Emellett a vállalat a keresett, profitábilis márkákba, mint például a Jeep és a Ram modellekbe is pénzt fog ölni. Filosa továbbá elveti a korábbi túl ambiciózus villanyautó-értékesítési célokat, melyek az eredeti EU-s céldátumnál is öt évvel korábbra, már 2030-ra 100%-os európai és 50%-os amerikai EV-arányt vizionáltak. A vállalat nem véletlenül választott olyan új vezérigazgatót, akinek az amerikai piacon van nagy tapasztalata, hiszen ott volt a legnagyobb a baj. Így nem meglepetés, hogy az új CEO a régiók között Észak-Amerikára fókuszál most, de emellett felhagy az önvezetés, valamint a hidrogénmeghajtású járművek fejlesztésével is. Antonio Filosa A Stellantis már a korábban népszerű modelleket, például a Jeep Cherokee-t és a Hemi nyolchengeres benzinmotort is visszahozta az amerikai piacra. A jövőben megfizethetőbb modellek bevezetését is tervezik, hogy visszaszerezzék a riválisok által elhódított piaci részesedést. Filosa egy régóta húzódó problémára is megoldást keres: jelenleg vizsgálják a Stellantis 15 márkájának – köztük a Fiat, Peugeot, Citroen és Maserati, valamint a kínai Leapmotor vegyesvállalat – életképességét is. A cél az egymást átfedő, különösen az európai márkák racionalizálása, mivel a Fiat Chrysler és a PSA Group fúziója sok hasonló termékcsoportú márkát hozott össze, ami megnehezíti a piaci részesedés visszaszerzését. Filosa vezetésével a Stellantis hajlandó feláldozni a rövid távú profitot, hogy jobb, a jelenleginél vonzóbb termékekbe fektessen és bebizonyítsa, képes még népszerű autókat gyártani. Októberben a vállalat 13 milliárd dolláros (kb. 4700 milliárd Ft) beruházást jelentett be az amerikai piacon az értékesítés fellendítése és a vámok ellensúlyozása érdekében. A főbb befektetők, mint az Agnelli család Exor befektetési alapja, a Peugeot család és a francia kormány is támogatják ezt az irányt, és hajlandóak türelmesek lenni a nyereségességgel kapcsolatban. Filosa októberben 6-8%-os működési marzsot nevezett meg észszerű középtávú célként. Elemzők viszont arra figyelmeztetnek, hogy ez a mérőszám alig pár százalék lehet, 2027-ben pedig maximum 5%-ra várják. 2022-ben és 2023-ban körülbelül 13%-ot keresett a Stellantis – igaz, Tavares csodája kártyavárnak bizonyult. Peugeot örökösök harcolnak a Stellantis igazgatótanácsában Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!