Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
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 A Volkswagen évek óta teszteli az önvezető technológiát a MOIA leányvállalatán keresztül, ám Wolfsburgban nem az átalakított ID.Buzz kisbuszok bukkantak fel sofőr nélkül. A német autógyártó egy úgynevezett Gen.Urban prototípust indított útnak egy új kutatási projekt keretein belül, melynek célja, hogy valós környezetben vizsgálják, hogyan élik meg az utasok a vezető nélküli autózást – kormány és pedálok nélkül –, és milyen új igényeket támaszt ez a jövő járműkoncepcióival szemben. A Gen.Urban tesztautóban minden a személyre szabott élményről szól. Az utas már az utazás előtt beállíthatja például a kabin hőmérsékletét vagy a hangulatvilágítást, míg a széles műszerfali kijelzőt is a saját preferenciájára szabhatja a mesterséges intelligencia segítségével. A jármű hagyományos vezérlőelemek nélkül működik, de a maximális biztonság érdekében a jobb első ülésen egyelőre egy biztonsági személy utazik, aki szükség esetén egy joystickkal be tud avatkozni. A tesztútvonal több mint 10 km-en keresztül a város tipikus forgalmi helyzeteit öleli fel: lámpás kereszteződések, körforgalmak, ipari és lakóövezetek, építkezések és esetleges torlódások. Az egyes utak körülbelül 20 percig tartanak, és jelenleg csak a Volkswagen alkalmazottai vesznek részt a kísérletekben. A kutatás során gyűjtött adatok az utastér és a felhasználói élmény (UX) jövőbeli fejlesztését segítik elő a csoport márkái számára. Dr. Nikolai Ardey, a Volkswagen Group Innovation vezetője szerint a legfontosabb cél, hogy az autonóm technológia megbízható és bizalomgerjesztő legyen: „A technológiának az emberekhez kell illeszkednie, nem fordítva. A Gen.Urban kutatási járművel pontosan azt szeretnénk megérteni, hogyan élik meg az utasok az önvezetést.” Elkészült a Volkswagen első teljesen önvezető szériaautója Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!