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 A vártnál kisebb érdeklődés mellett zárult december végén az önkormányzatok számára kiírt, elektromos autó töltők telepítésének finanszírozását segítő pályázat. A tervek szerint a 15 ezer főnél nagyobb lélekszámú városok (88 db), a budapesti kerületek (23 db) és a főváros pályázhatott az akkor kiadott közlemény szerint összesen 500 (valójában csak 492) darab elektromos autó töltő kiépítésének a támogatására. A kormány 1,25 milliárd forintot biztosít a projektre, ami A kategóriás (2×22 kW AC) töltők telepítése esetén minden pályázat esetén fedezné az igényelhető költségeket (C kategóriás villámtöltők esetén a keret szűk lenne, de a pályázat kiírása ezek telepítését nem is ösztönözte). Elektromos autó töltőre pályázó önkormányzatok: töltők térképen (forrás: e-Mobi Kft.) A közvéleményt (és vélhetően a kiírót is) a nagy meglepetés januárban érte, amikor kiderült, hogy a jogosult 112-ből mindössze 75 önkormányzat (köztük 4 budapesti kerületi) adott be pályázatot az év végi határidőig. A pályázat segítségével így a 492 helyett csak 209 helyen valósulhat meg töltőtelepítés. Ezzel 418 autó egyidejű töltése válik lehetővé. Ez a 75 település és kerület összesen 276 töltőt igényelhetett volna, jól látszik tehát, hogy még a pályázók sem mind használták ki a számukra elérhető keretet. Arról egyelőre nincs információnk, hogy melyik város milyen töltőket igényelt, illetve hogy azokat a városokon belül pontosan hol tervezi telepíteni. A pályázat jól megközelíthető, frekventált helyként fogalmazta meg a töltőknek megfelelő helyet. Település / Kerület Lakosság Támogatott töltök maximális száma Ajka 28 487 3 Baja 35 718 3 Balassagyarmat 15 570 2 Balmazújváros 17 448 2 Békés 19 433 2 Békéscsaba 60 334 5 Berettóújfalu 15 008 2 Budapest 9. kerület 59 121 5 Budapest 18. kerület 101 613 10 Budapest 4. kerület 101 182 10 Budapest 7. kerület 54 129 5 Cegléd 35 885 3 Csongrád 16 564 2 Debrecen 203 506 10 Dombóvár 18 688 2 Dunaharaszti 20 767 3 Dunakeszi 41 846 3 Dunaújváros 46 052 3 Eger 54 609 5 Esztergom 28 102 3 Fót 19 121 2 Göd 18 194 2 Gödöllő 32 720 3 Gyál 22 920 3 Gyömrő 16 937 2 Gyöngyös 30 190 3 Győr 129 372 10 Hajdúböszörmény 31 224 3 Hajdúnánás 17 172 2 Hatvan 20 366 3 Hódmezővásárhely 44 795 3 Jászberény 26 372 3 Kalocsa 16 136 2 Kaposvár 63 742 5 Kazincbarcika 27 487 3 Kecskemét 111 836 10 Kiskunfélegyháza 29 153 3 Kiskunhalas 27 714 3 Kisvárda 16 628 2 Komárom 18 957 2 Komló 23 604 3 Makó 22 926 3 Mátészalka 16 902 2 Mezőtúr 16 675 2 Miskolc 159 554 10 Mohács 17 433 2 Monor 17 853 2 Mosonmagyaróvár 32 752 3 Nagykanizsa 48 241 3 Nyíregyháza 118 125 10 Orosháza 28 356 3 Oroszlány 18 068 2 Ózd 33 493 3 Paks 19 305 2 Pápa 31 190 3 Pécel 15 368 2 Pécs 145 985 10 Salgótarján 35 811 3 Siófok 25 386 3 Sopron 61 780 5 Szarvas 16 275 2 Szekszárd 33 032 3 Szentendre 25 542 3 Szigethalom 16 964 2 Szigetszentmiklós 35 656 3 Szolnok 72 786 5 Szombathely 77 866 5 Tapolca 15 582 2 Tata 23 613 3 Tatabánya 66 791 5 Vác 33 169 3 Várpalota 19 918 2 Vecsés 20 463 3 Veresegyház 17 025 2 Zalaegerszeg 58 959 5 Bár a Világgazdaság azt írta (konkrét lista nélkül), hogy értesüléseik szerint főleg a nagyobb városok és a fővárosi kerületek pályáztak, a listán jól látható, hogy a legtöbb hiányzó töltőpontot (164-et) épp a kimaradó nagyvárosoknak és fővárosi kerületeknek kellett volna megépíteniük. A kisebb önkormányzatok úgy tűnik élni akarnak ezzel a lehetőséggel, hogy legalább ezen a területen ne maradjanak el végleg a tehetősebb fővárostól. Hiába tűnik azonban úgy, hogy ezek a városok lefedik az ország nagy részét, a pályázaton igényelhető töltők nem fogják megfelelően biztosítani az ország bejárhatóságát. A töltőket nem a fontosabb útvonalak mentén, hanem városközpontokban kell elhelyezni, és a finanszírozási keretek miatt szinte biztos, hogy a töltők többsége 22 kW-os AC töltő lesz. Erről a ma forgalomban lévő autók többsége 6-8 óra alatt tud feltölteni, így csak célállomási töltőnek vagy vészhelyzeti töltőnek használhatók. Biztosan lesz majd közöttük villámtöltő is, de a városközponti elhelyezkedés miatt azok nagyon távol esnek majd a gyors közlekedést biztosító főútvonalaktól és autópályáktól. 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 Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!