Védd a villanyautód a hidegben!

Nagyon hideg éjszakák jönnek, aminek nem csak az élőlények, de a lítium-ion akkumulátorok sem örülnek. Ha a cellákban lévő elektrolit megfagy, az komolyan károsíthatja az akkumulátorokat, ezért a legtöbb gyártó megfelelő védelmi rendszert is épít az autókba. A Nissan LEAF 2013 után gyártott példányai például -20 °C alatt automatikusan bekapcsolják az akkumulátor fűtését és -10 °C eléréséig fűtenek. Ha az autó töltőn van, akkor a hálózatról fűt, ha nem, akkor az akkumulátorban tárolt energia terhére. Feltéve, hogy az legalább 30%-ra fel van töltve (ezalatt nem kapcsol be a fűtés). Érdemes tehát a következő napokban éjszakára vagy beállni a garázsba, vagy egész éjjel töltőre tenni az autót, nehogy reggel lemerült és/vagy megfagyott akkumulátor fogadjon.

További tudnivalók Nissan LEAF tulajdonosoknak:

2011 -es LEAF-ekben és talán a 30kwh-s akkuval szerelt 2016-os LEAF-ekben nincs benne a 300W-os akku-fűtő modul. (Nem tudni hogy csak az Észak-Amerikai modelleknél van-e így vagy az Európai gyártású modellek is ugyan így vannak-e szerelve.) Ezen autók tulajdonosainak nem árt megnézni a kézikönyvet. Akinél fennáll ez a helyzet, annak az autója fokozott veszélynek van kitéve. Aki nem tud garázsba beállni, az legalább 80%-ra töltött akkuval tegye le délután/este az autóját, és állítson be időzített utastér fűtést hajnalra. Másik megoldás, hogy az autó lerakása előtt villámtöltővel töltsék fel az akkut, ami a töltés során extra hőt képez. Ez most kivételesen jól jön…
A villanyautók motorháztetejéről nem olvad le a hó, hiszen nem a környezetét fűti az energiával, de nagyon hidegben az akkura bizony vigyázni kell. (foto: Canadian Leaf)
EZT OLVASTAD MÁR?  Nem vásárol villanyautókat az állam

Elektromos autót használsz?