Budapesten mindössze 4 önkormányzat, a IV. kerületi, a VII. kerületi, a IX. kerületi és a XVIII. kerületi önkormányzatok tartották fontosnak, hogy részt vegyenek a Nemzetgazdasági Minisztérium tavaly augusztusban kiírt, elektromos autók töltéséhez szükséges infrastruktúra kiépítését támogató pályázaton. A pályázaton elnyerhető összeg optimális esetben akár 100%-osan is fedezheti a töltő teljes telepítési költségét, így az önkormányzatok akár önrész nélkül is biztosíthatnák a villanyautósokat a turisztikai célpontjaikhoz.
A kedvező finanszírozási feltételek ellenére a jogosult 23 budapesti kerületből mindössze 4 adott be pályázatot, hogy saját lakosai, illetve a kerületbe érkezőknek segítsen a zéró emissziós közlekedésben. Ráadásul a Fővárosi Önkormányzat sem pályázott, pedig akár 50 darab töltőt is letelepíthetett volna. A vártnál gyengébb érdeklődés miatt (és a pályázat konstrukciójából is ez következett) minden pályázó nyer, maximum hiánypótlásra vagy pontosításra szólítják majd fel. Azt egyelőre nem tudjuk, hogy a 4 kerület mennyi és milyen töltő telepítésére pályázott, de összesen 30 készülékre jogosultak. Ennyi töltővel egyszerre akár 60 autó töltése is megoldható lenne.
A Világgazdaság információi szerint az állam a töltők beszerzésében és a telepítésben is segítséget kíván nyújtani a Közbeszerzési és Ellátási Főigazgatóságon (KEF) keresztül, amely központosított közbeszerzésen rendeli majd meg a szükséges berendezéseket. Ezt egyébként egy 2016. december 27-én kelt kormányhatározat teszi lehetővé. Szintén a Világgazdaság cikkében jelent meg az információ, miszerint főleg a nagyobb városok és fővárosi kerületek pályáztak, aminek a pályázat lebonyolításáért felelős e-Mobi Kft-től kapott fenti adatok ellentmondani látszanak. A pályázaton résztvevő nem budapesti önkormányzatok listáját is hamarosan publikáljuk.
Néhány héttel ezelőtt a Fővárosi Önkormányzat egy sajtóközleményben jelentette be, hogy 250 töltő telepítéséről állapodott meg az NGM-mel, de ahogy arra akkor is felhívtuk a figyelmet, a bejelentés körül rengeteg a kérdőjel.