Már 5 éven belül elindítaná önvezető taxijait a Renault

December legvégén különös látványban lehetett része néhány járókelőnek Barcelonában: egy autóhoz hasonlító űrbéli jármű jelent meg az utcákon, melyet távirányítóval irányítottak, ráadásul még Renault embléma is volt rajta. Az autógyártó által közzétett kedvcsináló videó az EZ-GO elnevezésű önvezető taxiról azonban hamar világossá tette, hogy nem az űrlények támadtak meg minket, csupán a franciák szeretnének egy új eszközt bevetni a jövő városi közlekedésében. A Genfi Autószalonon aztán bemutatkozott a koncepció, és az is kiderült, hogy a Renaultnak nagy tervei vannak az EZ-GO-val.

Az egyedi és merőben kirívó külsejű tanulmány az egyre növekvő városok fejletlen közlekedési szolgáltatásaira adna egy fenntartható és biztonságos választ. Ahogyan mára számtalan vállalat az önvezetést látja a jövő egyik legmeghatározóbb technológiájának, a belvárosi közlekedés fejlődésének kulcsát is ez adja a Renault szerint. A jármű Level 4-es önvezetésre képes, s mivel sofőrre nem lesz szükség a működéséhez, vezetőülés nem is kapott helyet a járműben, ahogyan kormány sem. Az autó kabinja egy nagy egybefüggő tér, ahol U-alakban helyezkednek el az ülések, maximálisan 6 fő számára. Az egész tetőrész felnyitható, így az utasok anélkül be tudnak szállni, hogy lehajolnának, a lehető legnagyobb felületen történő üvegezés pedig a jobb kilátást és a szabadságérzetet hivatott nyújtani. Az EZ-GO viszont kizárólag városi közlekedésre lett tervezve, ami annyit tesz, hogy szolgálatának teljes egésze azokra az utcákra korlátozódik, ahol 50 km/h-s végsebességével még nem okoz forgalmi fennakadásokat. A francia robotkocsi tehát leginkább azok számára kényelmes, akik egy belvárosi útra hívnának taxit, de a városon kívüli reptérre már nehezebben vinne ki minket a jármű.

EZT OLVASTAD MÁR?  Máris akadt vevője a Tesla Seminek

„A közösségi mobilitási szolgáltatások remek lehetőséget jelentenek a Renault számára, különösen a városokban. Soknak van idős, vagy nagyon fiatal lakossága, és az emberek újabb és újabb közlekedési megoldásokat keresnek. Mi már korábban elkezdtük felfedezni az ilyesfajta szolgáltatásokat, és a gépkocsijainknak, illetve könnyű haszongépjárműveinknek köszönhető szakértelmünkkel úgy hisszük, hogy a Renault Group jó eséllyel ki tudja szolgálni ezt a piaci lehetőséget elektromos, intelligens, önvezető szolgáltatásokkal mind az egyéni vásárlók, mind a vállalatok számára. Az EZ-GO tovább segít nekünk felfedezni, hogyan is nézhet ki a jövő” – olvashatók az egyik vezető igazgató szavai a gyártó honlapján.

Az EZ-GO vagy egy alkalmazáson keresztül rendelhető, és akkor bárhol fel tudja venni az utast, vagy a speciálisan a számára kiépített állomásokon hívhatjuk, melyek kialakítása lehetővé teszi, hogy a mozgássérültek és a babakocsival utazók is könnyedén elfoglalhassák helyüket az autóban. Az applikáción való rendelés során választhatunk, hogy teljesen egyedül szeretnénk élvezni a kirándulás, vagy inkább társaságra vágynánk, és még öt személy becsatlakozhat hozzánk.

Az autó specifikációiról nem esett szó a bemutatón, a hangsúlyt sokkal inkább a biztonság kapta az EZ-GO fejlesztésénél. A szenzorok és kamerák által biztosított önvezetés, a felnyíló tető, az üvegezett test, az alacsony sebesség mind olyan tényezők, ami miatt a francia gyártó szerint a robotjármű már 2030-ra a városi kép megszokott eleme lesz. A Renault viszont nem várna addig, már 2022-ben elindítaná saját flottáját az utasok szolgálatában. Ígérete szerint az EZ-GO megfizethető lesz és a működési költségei is magas versenyképességet mutatnak majd mind a vállalatok, mind a magánszemélyek számára, ugyanis az EZ-GO-t bárki használhatja saját autóként is a városi utazgatásra.

Elektromos autót használsz?