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 Ahogyan egyre több autógyártó kezd belekóstolni az elektromos közlekedés világába, úgy élesedik egyre inkább a verseny a villanyautók valamennyi szegmensében. A meghódítandó cél a legtöbb esetben nem titkoltan a Tesla valamelyik modelljénél jobb elektromos autó megépítése, és a legújabb, Tesla-gyilkosként emlegetett kocsik piacra kerülésekor ezt nem rest a gyártó Elon Musk orra alá dörgölni. A nyilvános rivalizálásnak több formájával is találkozhattunk már: a Daimler például azt hangoztatta, hogy a Tesla vezérigazgatója nem fogja betartani a Semi villanykamionhoz fűzött ígéreteit, hiszen azzal a fizika törvényeit szegné meg. A Porsche egyik igazgatója – az újságírók azon kijelentésére egy napokkal ezelőtti interjún, hogy a Tesla Model S nagyobb teljesítményű verziói is képesek a Porsche Mission E modell gyorsulására – azt felelte, hogy „de csupán kétszer – a harmadik próbálkozásnál elbukik”, szemtelenül célozva rá, hogy a Tesla járművek teljesítménye a hajtáslánc védelme érdekében le van korlátozva. Forrás: Electrek A legutóbbi csipkelődést a Hyundai mutatta fel, egy szellemes marketingfogás keretében. A Genfi Autószalonon debütáló tisztán elektromos Kona modelljét ugyanis egy olyan óriásplakáttal reklámozza, ami egyenesen a Tesla főnökéhez szól: „Your turn, Elon.”, azaz „Te jössz, Elon.” felirattal. A plakát több európai helyszínen is megjelent, így például Genf környékén is arra hívja fel a dél-koreai gyártó az autókiállítás látogatóinak figyelmét, hogy valami rendkívüli, Tesla-kihívó villanyautót sikerült építenie. A felirat egyébként lehet utalás arra, hogy Elon Musk a közeljövőben tervezi bejelenteni Model Y modelljét, mely crossover lévén a Hyundai Kona EV konkurense lehet, habár a kaliforniai gyártó gépkocsija egy magasabb kategóriába tartozik, nagyobb luxust kínálva. Kíváncsian várjuk Elon válaszát. PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09Y3V0b3V0JnV0bV9jYW1wYWlnbj1iYW5uZXIiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LnZvbHRpZS5ldS8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWN1dG91dCZ1dG1fY2FtcGFpZ249YmFubmVyJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wNy92b2x0aWUtY3V0b3V0LTIwMjUtMDctMTR2aWxsYW55YXV0b3Nvay0xMjAweDE2MDAtMjAyNWp1bGl1czJhLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDcvdm9sdGllLWN1dG91dC0yMDI1LTA3LTE0dmlsbGFueWF1dG9zb2stMTIwMHgxNjAwLTIwMjVqdWxpdXMyYS5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg== Nem ez az első eset egyébként, hogy egy-egy autógyártó a Teslát használja járműve népszerűsítésére. Az Audi például tavaly nyáron olyan hirdetőtáblán reklámozta e-tron Sportback koncepcióját, melyen a „Musk-Have” szójáték szerepelt, ami a must-have (kell, kötelező) kifejezésből ered. A Nissan 2016-os reklámja közvetlenül a Tesla Model 3 előrendelőihez szólt: „Senkinek sem kéne foglalásokat tennie, hogy beszerezhessen egy elektromos autót manapság. Minek várni, ha most azonnal vezethetsz egy tisztán elektromos LEAF-et?” Függetlenül attól, hogy az egyes villanyautók ténylegesen konkurenciát jelentenek-e a Tesla számára, ez a fajta humoros beszólogatás, gúnyolódás mindenképpen jót tesz az autóiparnak, hiszen a villanyautók a figyelem középpontjába kerülnek, és a gyártók folyamatosan ösztönözve vannak még jobb modellek építésére. Az biztos, hogy Elon Musk villanyautó-ösztönző kampánya tökéletesen működik. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!