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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Ahogyan egyre több autógyártó kezd belekóstolni az elektromos közlekedés világába, úgy élesedik egyre inkább a verseny a villanyautók valamennyi szegmensében. A meghódítandó cél a legtöbb esetben nem titkoltan a Tesla valamelyik modelljénél jobb elektromos autó megépítése, és a legújabb, Tesla-gyilkosként emlegetett kocsik piacra kerülésekor ezt nem rest a gyártó Elon Musk orra alá dörgölni. A nyilvános rivalizálásnak több formájával is találkozhattunk már: a Daimler például azt hangoztatta, hogy a Tesla vezérigazgatója nem fogja betartani a Semi villanykamionhoz fűzött ígéreteit, hiszen azzal a fizika törvényeit szegné meg. A Porsche egyik igazgatója – az újságírók azon kijelentésére egy napokkal ezelőtti interjún, hogy a Tesla Model S nagyobb teljesítményű verziói is képesek a Porsche Mission E modell gyorsulására – azt felelte, hogy „de csupán kétszer – a harmadik próbálkozásnál elbukik”, szemtelenül célozva rá, hogy a Tesla járművek teljesítménye a hajtáslánc védelme érdekében le van korlátozva.

Forrás: Electrek

A legutóbbi csipkelődést a Hyundai mutatta fel, egy szellemes marketingfogás keretében. A Genfi Autószalonon debütáló tisztán elektromos Kona modelljét ugyanis egy olyan óriásplakáttal reklámozza, ami egyenesen a Tesla főnökéhez szól: „Your turn, Elon.”, azaz „Te jössz, Elon.” felirattal. A plakát több európai helyszínen is megjelent, így például Genf környékén is arra hívja fel a dél-koreai gyártó az autókiállítás látogatóinak figyelmét, hogy valami rendkívüli, Tesla-kihívó villanyautót sikerült építenie. A felirat egyébként lehet utalás arra, hogy Elon Musk a közeljövőben tervezi bejelenteni Model Y modelljét, mely crossover lévén a Hyundai Kona EV konkurense lehet, habár a kaliforniai gyártó gépkocsija egy magasabb kategóriába tartozik, nagyobb luxust kínálva. Kíváncsian várjuk Elon válaszát.

Nem ez az első eset egyébként, hogy egy-egy autógyártó a Teslát használja járműve népszerűsítésére. Az Audi például tavaly nyáron olyan hirdetőtáblán reklámozta e-tron Sportback koncepcióját, melyen a „Musk-Have” szójáték szerepelt, ami a must-have (kell, kötelező) kifejezésből ered. A Nissan 2016-os reklámja közvetlenül a Tesla Model 3 előrendelőihez szólt: „Senkinek sem kéne foglalásokat tennie, hogy beszerezhessen egy elektromos autót manapság. Minek várni, ha most azonnal vezethetsz egy tisztán elektromos LEAF-et?”

Függetlenül attól, hogy az egyes villanyautók ténylegesen konkurenciát jelentenek-e a Tesla számára, ez a fajta humoros beszólogatás, gúnyolódás mindenképpen jót tesz az autóiparnak, hiszen a villanyautók a figyelem középpontjába kerülnek, és a gyártók folyamatosan ösztönözve vannak még jobb modellek építésére. Az biztos, hogy Elon Musk villanyautó-ösztönző kampánya tökéletesen működik.

 

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.