Te jössz, Elon.

Ahogyan egyre több autógyártó kezd belekóstolni az elektromos közlekedés világába, úgy élesedik egyre inkább a verseny a villanyautók valamennyi szegmensében. A meghódítandó cél a legtöbb esetben nem titkoltan a Tesla valamelyik modelljénél jobb elektromos autó megépítése, és a legújabb, Tesla-gyilkosként emlegetett kocsik piacra kerülésekor ezt nem rest a gyártó Elon Musk orra alá dörgölni. A nyilvános rivalizálásnak több formájával is találkozhattunk már: a Daimler például azt hangoztatta, hogy a Tesla vezérigazgatója nem fogja betartani a Semi villanykamionhoz fűzött ígéreteit, hiszen azzal a fizika törvényeit szegné meg. A Porsche egyik igazgatója – az újságírók azon kijelentésére egy napokkal ezelőtti interjún, hogy a Tesla Model S nagyobb teljesítményű verziói is képesek a Porsche Mission E modell gyorsulására – azt felelte, hogy „de csupán kétszer – a harmadik próbálkozásnál elbukik”, szemtelenül célozva rá, hogy a Tesla járművek teljesítménye a hajtáslánc védelme érdekében le van korlátozva.

Forrás: Electrek

A legutóbbi csipkelődést a Hyundai mutatta fel, egy szellemes marketingfogás keretében. A Genfi Autószalonon debütáló tisztán elektromos Kona modelljét ugyanis egy olyan óriásplakáttal reklámozza, ami egyenesen a Tesla főnökéhez szól: „Your turn, Elon.”, azaz „Te jössz, Elon.” felirattal. A plakát több európai helyszínen is megjelent, így például Genf környékén is arra hívja fel a dél-koreai gyártó az autókiállítás látogatóinak figyelmét, hogy valami rendkívüli, Tesla-kihívó villanyautót sikerült építenie. A felirat egyébként lehet utalás arra, hogy Elon Musk a közeljövőben tervezi bejelenteni Model Y modelljét, mely crossover lévén a Hyundai Kona EV konkurense lehet, habár a kaliforniai gyártó gépkocsija egy magasabb kategóriába tartozik, nagyobb luxust kínálva. Kíváncsian várjuk Elon válaszát.

EZT OLVASTAD MÁR?  Renault Twizy villanyjárgány Seat-módra?

Nem ez az első eset egyébként, hogy egy-egy autógyártó a Teslát használja járműve népszerűsítésére. Az Audi például tavaly nyáron olyan hirdetőtáblán reklámozta e-tron Sportback koncepcióját, melyen a „Musk-Have” szójáték szerepelt, ami a must-have (kell, kötelező) kifejezésből ered. A Nissan 2016-os reklámja közvetlenül a Tesla Model 3 előrendelőihez szólt: „Senkinek sem kéne foglalásokat tennie, hogy beszerezhessen egy elektromos autót manapság. Minek várni, ha most azonnal vezethetsz egy tisztán elektromos LEAF-et?”

Függetlenül attól, hogy az egyes villanyautók ténylegesen konkurenciát jelentenek-e a Tesla számára, ez a fajta humoros beszólogatás, gúnyolódás mindenképpen jót tesz az autóiparnak, hiszen a villanyautók a figyelem középpontjába kerülnek, és a gyártók folyamatosan ösztönözve vannak még jobb modellek építésére. Az biztos, hogy Elon Musk villanyautó-ösztönző kampánya tökéletesen működik.

 

Autok: , , , ,

Elektromos autót használsz?