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
auto
2024. 04. 19. péntek

Manapság igencsak gyakori az önvezető technológia mutogatása a legújabb csúcstechnológiás villanyautó-koncepciókban, hiszen számos autógyártó, mint például a Hyundai, vagy a Renault az önvezető funkciót a jövő közlekedésének nélkülözhetetlen részének tekinti. Ám amellett, hogy folyamatosan zajlik a műszaki ismeretek bővítése és tökéletesítése, hogy a közúti balesetek számát a nullára redukálhassuk az emberi tényező kizárásával, több vállalat, például a General Motors is a városi közlekedés egy sokkal gazdaságosabb, praktikusabb, és szociálisabb módján kezdett el gondolkozni. Legújabban a Renault villantotta fel az ötletét a közösségi mobilitás terén: egy kormány- és vezetőülés nélküli, teljesen önvezető, futurisztikus megjelenésű koncepciót, mely a Genfi Autószalonon kerül bemutatásra március 6-án.

Az EZ-GO névre keresztelt tanulmányról egyelőre semmilyen információt nem közölt a Renault, csupán egy rövid kedvcsináló videót tett közzé, melyen három utas látható valamilyen padszerű ülésen. A francia gyártó titokzatossága ellenére azonban még a hivatalos bemutatkozása előtt is szemügyre vehetjük a járművet, ugyanis néhány nappal ezelőtt Barcelona utcáin felbukkanva sikerült néhány járókelőnek képeket és videókat csinálniuk az önvezető Renault taxiról, mely az arra járók elmondása szerint távirányítóval volt vezérelve.

A Renault legsikeresebb próbálkozása eddig az önvezetés terén a Symbioz modell, mely tisztán elektromos meghajtásával mintegy 500 kilométert tud megtenni két töltés között, és a közutakon egyelőre tiltott Level 4-es önvezető funkciójával jelenleg az egyik legfejlettebb prototípus, mely képes emberi segítség nélkül is boldogulni.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.