Manapság igencsak gyakori az önvezető technológia mutogatása a legújabb csúcstechnológiás villanyautó-koncepciókban, hiszen számos autógyártó, mint például a Hyundai, vagy a Renault az önvezető funkciót a jövő közlekedésének nélkülözhetetlen részének tekinti. Ám amellett, hogy folyamatosan zajlik a műszaki ismeretek bővítése és tökéletesítése, hogy a közúti balesetek számát a nullára redukálhassuk az emberi tényező kizárásával, több vállalat, például a General Motors is a városi közlekedés egy sokkal gazdaságosabb, praktikusabb, és szociálisabb módján kezdett el gondolkozni. Legújabban a Renault villantotta fel az ötletét a közösségi mobilitás terén: egy kormány- és vezetőülés nélküli, teljesen önvezető, futurisztikus megjelenésű koncepciót, mely a Genfi Autószalonon kerül bemutatásra március 6-án. Az EZ-GO névre keresztelt tanulmányról egyelőre semmilyen információt nem közölt a Renault, csupán egy rövid kedvcsináló videót tett közzé, melyen három utas látható valamilyen padszerű ülésen. A francia gyártó titokzatossága ellenére azonban még a hivatalos bemutatkozása előtt is szemügyre vehetjük a járművet, ugyanis néhány nappal ezelőtt Barcelona utcáin felbukkanva sikerült néhány járókelőnek képeket és videókat csinálniuk az önvezető Renault taxiról, mely az arra járók elmondása szerint távirányítóval volt vezérelve.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 Forrás: forococheselectricos.com A Renault legsikeresebb próbálkozása eddig az önvezetés terén a Symbioz modell, mely tisztán elektromos meghajtásával mintegy 500 kilométert tud megtenni két töltés között, és a közutakon egyelőre tiltott Level 4-es önvezető funkciójával jelenleg az egyik legfejlettebb prototípus, mely képes emberi segítség nélkül is boldogulni. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!