Megindult első útjára rakománnyal a hátán a Tesla Semi

Meghatározó pillanatához érkezett a teherszállítás: a Tesla tavaly novemberben bemutatott villanykamionja, a Semi, mely hihetetlen specifikációval – köztük a 800 kilométeres hatótávjával, lenyűgöző gyorsulásával, villámgyors tölthetőségével, amit majd a kiépülő Megacharger hálózat biztosít – minden bizonnyal az elektromos közlekedés egyik legjelentősebb kulcsfigurája lesz, most elindult legelső útjára a nevadai Gigafactory 1 és a Kalifornia államban található fremonti gyár között, melyet rakománnyal a hátán fog megtenni. A Semit az elmúlt hónapokban többször is volt szerencsénk videókon látni, hiszen a gyártó a San Francisco-öböl környékén teszteli a kamiont. Azonban ez idáig valamennyi esetben – leszámítva a novemberi bemutatkozót – trailer nélkül láttuk a járművet. Most viszont maga Elon Musk osztotta meg közösségi oldalain a fényképet, amelyen a Semi mindkét változata, rakománnyal rájuk csatolva a Gigafactory 1 parkolójában állnak indulásra készen. A vezérigazgató mellett az egyik alkalmazott is lefotózta a kamionokat, így még alaposabban megtekinthetjük őket első hivatalos útjuk előtt.

Az elektromos kamion prototípusainak munkába állításán nem kell meglepődnünk, ugyanis a Tesla korábban többször hangoztatta, hogy a járművek ezen az útvonalon ingázva fognak hozzájárulni a vállalat működéséhez, már csak azért is, mert Elon Musk elmondása szerint a két létesítmény közötti logisztikai költségek hatalmasak. A nevadai üzemben történik a Tesla akkumulátorainak, így például a Powerpack és Powerwall berendezések, illetve a Model 3 akkucsomagjának gyártása, a Semik feladata pedig ez utóbbiak szállítása lesz a kaliforniai autógyárba.

EZT OLVASTAD MÁR?  Máris akadt vevője a Tesla Seminek

„A Tesla lesz a kamion legelső vásárlója. Arra fogjuk használni saját teherautónkat, hogy az amerikai létesítményeink közötti teherszállítást biztosítsuk. Van egy összeszerelő-üzemünk Kaliforniában, a Gigafactory pedig Nevadában, tehát a kettő között fogunk dolgokat szállítani a kamionnal” -magyarázta Jerome Guillen, a kamionprogram vezetője egy tavalyi konferencián.

A közel 400 kilométeres távot egyébként a Semi már korábban is megtette rakomány nélkül, akkor valakinek sikerült is levideóznia az autópályán haladó kamiont. Most viszont lehetőséget kap, hogy bizonyítsa rátermettségét a feladatra több tonna rakományt cipelve is, megmutatva a világnak, hogy nem lesz többé szükség a büdös és hangos hagyományos teherautókra.

Autok:

Elektromos autót használsz?