Crossover változatot kapott a Porsche Mission E

Alighogy elkezdődött az elektromos meghajtású modellekben bővelkedő idei Genfi Autószalon, máris izgalmasabbnál izgalmasabb bemutatókkal szórakoztatnak bennünket az autógyártók. A Porsche sem vette félvállról az eseményt, máris előhúzta tarsolyából a kiállítás eddigi legnagyobb meglepetését: a Mission E mintájára épített crossovert.

Oliver Blume, a német gyártó vezérigazgatója elmondta, hogy a Mission E Cross Turismo névre keresztelt koncepció egyfajta megvalósíthatósági tanulmányként szolgál a vállalat számára. A németek arra kíváncsiak, hogy van-e kereslet egy ennyire kimagaslóan sportos megjelenésű sportterepjáróra. A tervezés során a fő cél a Mission E versenyautó-jellegének megtartása volt a SUV járművek tágas, és terepjáróként is praktikus vonásainak ötvözésével, a Panamera Sport Turismo mintájára, így a jármű kifejezetten azon vásárlóknak ideális, akik sok időt töltenek utazással és sportolással, de nem szeretnének lemondani a teljesítményről egy kis extra helyért cserébe a kocsiban. „A Mission E Cross Turismo annak a megnyilvánulása, ahogyan mi elképzeljük a tisztán elektromos jövőt. Az egyedi stílus a sportosságot és a mindennapi gyakorlatiasságot kombinálja. Az autó gyors lesz, de egyben gyorsan újra is tölthető, és képes időről időre hozni a várt teljesítményt” – magyarázta a vezérigazgató.

EZT OLVASTAD MÁR?  Csúnyán beszólt a német gazdasági miniszter a nagy autógyártóknak

A koncepció meghajtásáért két villanymotor felelős, egyenként elhelyezve a két tengelyen, összkerék-meghajtást adva a kocsinak. Az összes elérhető teljesítmény 600 lóerő, és a szimulációk alapján a Porsche kevesebb, mint 3,5 másodpercre becsüli a Mission E-variáns gyorsulását 100 km/h-ra álló helyzetből. A folyamatosan leadható teljesítményre is rendkívül büszke a Porsche: több egymás utáni gyorsulás után sem veszít az autó semmit az erejéből. A Cross Turismo változat is ugyanazt a 800 voltos rendszert kapta, mint az alap Mission E, így a lítium-ion akkumulátor villámtöltéssel alig 15 perc alatt feltölthető olyan szintre, mely a NEDC szerint körülbelül 400 kilométeres útra elegendő.

A beltér kialakítására is gondosan odafigyelt a Porsche, így a luxusautókra jellemző elegancia keveredik a crossoverek kényelmes elrendezésével, mindenféle intelligens berendezésekkel és kijelzőkkel megspékelve. Az ülések dizájnja lehetővé teszi, hogy rajtuk keresztül, vagy azokat összehajtva pakoljunk be hosszú csomagokat, például síléceket. A felhasználói élvezet maximalizálása is fontos eleme az autónak, mely magába foglalja többek között az innovatív szemkövető funkciót. Ezzel anélkül böngészhetjük az autó menüjét és választhatunk szolgáltatásokat, hogy meg kellene mozdítanunk a kezünket, a visszapillantó-tükörbe épített kamera ugyanis tudja, hogy éppen mire pillantunk, és annak a funkciónak a virtuális képét nagyítja ki a többi kicsinyítése mellett.

Bár a gyártó állítása szerint az átformált Mission E csupán egy kísérlet az igények felmérésére, nem hivatalos információk szerint a Genfben kiállított koncepció a Porsche második tisztán elektromos autójának tervezete, annak is egy igencsak gyártási változat-jellegű formája, mely akár 2021-ben a piacon lehet.

 

Elektromos autót használsz?