Bemutatkoztak a genfi utcákon szaladgáló Audi e-tron prototípusok

Nem kell már sokáig várnunk, hogy megismerhessük az Audi terveit az elektromos SUV szegmens meghódítására, merthogy a német gyártó még idén elindítaná tisztán elektromos e-tron quattro modelljét, amelyet augusztus 30-án, a Brüsszeli Autószalonon hivatott részletesen bemutatni a nagyvilág számára. Habár sokan számítottak rá, az Audi végül nem vitt gyártási változatot a Genfi Autószalonra, ám azt mégsem engedhette meg magának, hogy ne mutasson fel semmit, átengedve a nézők figyelmét a nagy rivális Jaguar I-PACE crossoverre, ezért a németek egy egészen szokatlan módját választották az autó reklámozásának. Az autószalon első két napján közel 250 prototípus jelent meg Genf utcáin figyelemfelhívó matricába öltöztetve, bevonva a látogatókat is egy izgalmas játékba, aminek lényege a minél jobb képek készítése és feltöltése az Audi honlapjára az elcsípett prototípusokról. Miután a német mérnökök már csukott szemmel is bárhova odataláltak volna a svájci városban a kétnapos körözést és tesztelést követően, az e-tron prototípusok a rendezvény csarnokán belül, és a gyártó honlapján is bemutatkoztak, rengeteg képet mutatva magukról.

A tesztjárművek az Audi állítása szerint 95 kWh-s akkumulátorral vannak felszerelve, ami egy közel 500 kilométeres hatótávra elég, azt viszont nem tisztázta gyártó, hogy ezt NEDC vagy WLTP ciklusban érti. Összehasonlításképpen a rivális Jaguar I-PACE 90 kWh-s akkumulátort kap, ami a britek szerint WLTP ciklusban 480 kilométeres hatótávot biztosít, így nagy eséllyel a németek is ebben számoltak. Az autó maximálisan 150 kW-os DC hálózaton tölthető. A három villanymotor, melyek közül egy elöl, kettő pedig a hátsó tengelyen helyezkedik el, összesen 320 kW teljesítményt produkál.

EZT OLVASTAD MÁR?  Hivatalosan is debütált Koreában a Kia Niro EV

Megjelenését tekintve, már amennyire pontosan meg lehet ezt mondani az álcaként használt matricától, átesett némi átalakításon a 2015-ös tanulmányhoz képest, de például a csíkban összekötött hátsólámpa-dizájn megmaradt. Az autóban öt személy tud kényelmesen elhelyezkedni, ám a luxuscrossoverek által nyújtott tágasság mellett az Audi arra is igyekezett odafigyelni, hogy az autó kellően sportos legyen, és minden terepen megállja a helyét. Hogy ezt bizonyítsa, egy videót is közzétett egy off-road tesztelésről:

Az Audi a fejlesztés jelenlegi állásába is bepillantást nyújtott a honlapján közzétett kiadványban. Itt leírják, hogy a 2018 végi indulására a majdnem 250 prototípus több mint 5 millió tesztkilométert fog megtenni négy kontinensen, ami nagyjából akkora távolság, mintha 125-ször megkerülték volna a Földet. A 85 000 kocsikázással töltött óra egyaránt magába foglal jéghideg skandináv teszteléseket, tűzforró afrikai megpróbáltatásokat, de a járművek megjárták Ázsia hegyvidékeit, a Nürburgring versenypályát, a kínai metropoliszok dugóit, és az amerikai autópályákat is.

Az Audi marketingfőnöke, Bram Schot valódi sorsfordítóként jellemezte a legelső tisztán elektromos modellt a gyártó történetében, ami miatt nagy mennyiségben kerül majd gyártásba a brüsszeli üzemben. 2020-ra összesen három tisztán elektromos modellt szeretni felmutatni  az Audi, 2025-re pedig több, mint 20 részben, vagy teljesen elektromos modell közül választhatnak a vásárlók.

Elektromos autót használsz?