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
auto
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

Közzétette az NFL amerikaifutball-bajnokság idei döntőjére készített egyperces reklámját az Audi, melyben a tisztán elektromos e-tron széria kapja azt a megtisztelő feladatot, hogy a nézők elé tárja a károsanyag-kibocsátástól mentes közlekedés világát. A Super Bowl nem csupán az Egyesült Államok legrangosabb sporteseménye, hanem már évek óta az első számú reklámcsatorna is az autógyártók számára, hiszen a több százezer jelenlévő mellett százmilliónál is többen követik a mérkőzést a televízióban világszerte. Emiatt a meccs szüneteiben levetített reklámokat alaposan meg kell fizetniük a vállalatoknak: 30 másodpercnyi reklámidőért 5 millió 250 ezer dollárt, azaz közel 1,5 milliárd forintnyi összeget kér a közvetítő CBS csatorna. Az Audinak tehát borzasztó sok pénzbe kerül a világ egyik legnézettebb műsorában hirdetni a villanyhajtást.

A németek egyébként már kimondottan tapasztaltak az e-tronra épülő videók készítésében: az őszi Emmy-díjátadóra egy egészen izgalmas, speciális effektekkel megfűszerezett, akciófilmbe illő kisfilmet raktak össze, míg nemrég egy inkább ismeretterjesztő, tévhiteket cáfoló humorral teli sorozatban szerepelt az e-tron sportterepjáró. A magyar idő szerint hétfőn éjféltől közvetített 53. Super Bowl-ra rendezett reklámba a humor mellé került egy kis érzelem is, aminél nem is kell több az emberek figyelmének megragadásához.

https://youtu.be/Xrgq2CIag6M

A Venables Bell & Partners reklámügynökség által megalkotott, Cashew címet viselő videó főszereplője egy fiatal férfi, akit egy félrenyelt kesudiótól elveszti az eszméletét. Élet és halál között lebegve a búzamezőn találja magát, ahol a nagypapa fogadja egy gyönyörű meglepetéssel: az e-tron GT elektromos sportautóval. Főhősünk azonban nem sokáig élvezheti a gondtalan autókázást az Álomországban, ugyanis egy kedves kolléganője, aki nem aludta át az elsősegély-tanfolyamot, a Heimlich-fogással egy pillanat alatt visszarántja a szürke irodába.

Az Audi reklámja nem aratott felhőtlen sikert az internetezők között. Többen arra panaszkodnak, hogy az elektromos meghajtásról semmilyen jellegzetesség nem derült ki, míg mások szerint a félrenyelt és kiköpött kesudió több szerepet kapott, mint bármelyik e-tron villanyautó. Egyetlen percben viszont amúgy sem lehetett volna felsorolni sem a villanyhajtás összes előnyét, így talán ez a produkció nagyobb hatással lesz a vásárlók gondolkodására, mint az egész e-tron paletta felvonultatása. Az Audi America elnökhelyettese elmondása szerint az e-tron GT két éven belül gyártásba kerül, 2025-re pedig valamennyi új Audi modell egyharmada „elektromosítva” lesz.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás