PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9hZC5kb3VibGVjbGljay5uZXQvZGRtL3RyYWNrY2xrL04yMjM3MjkwLjM3MzM0MjhWSUxMQU5ZQVVUT1NPSy5IL0IzMzYyMjA4MC40MjEzMjExODU7ZGNfdHJrX2FpZD02MTM1MjI2OTQ7ZGNfdHJrX2NpZD0yMzQ4ODkzOTA7ZGNfbGF0PTtkY19yZGlkPTt0YWdfZm9yX2NoaWxkX2RpcmVjdGVkX3RyZWF0bWVudD07dGZ1YT07Z2Rwcj0kR0RQUjtnZHByX2NvbnNlbnQ9JEdEUFJfQ09OU0VOVF83NTU7bHRkPTtkY190ZHY9MSIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9hZC5kb3VibGVjbGljay5uZXQvZGRtL3RyYWNrY2xrL04yMjM3MjkwLjM3MzM0MjhWSUxMQU5ZQVVUT1NPSy5IL0IzMzYyMjA4MC40MjEzMjExODU7ZGNfdHJrX2FpZD02MTM1MjI2OTQ7ZGNfdHJrX2NpZD0yMzQ4ODkzOTA7ZGNfbGF0PTtkY19yZGlkPTt0YWdfZm9yX2NoaWxkX2RpcmVjdGVkX3RyZWF0bWVudD07dGZ1YT07Z2Rwcj0kR0RQUjtnZHByX2NvbnNlbnQ9JEdEUFJfQ09OU0VOVF83NTU7bHRkPTtkY190ZHY9MScsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvc2hlbGwtcmVjaGFyZ2UtbXVsdC1qb3ZvLTYwMHg1MDAtMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA1L3NoZWxsLXJlY2hhcmdlLW11bHQtam92by0xMzAweDYwMC0yLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvc2hlbGwtcmVjaGFyZ2UtbXVsdC1qb3ZvLTEzMDB4NjAwLTIuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly9hZC5kb3VibGVjbGljay5uZXQvZGRtL3RyYWNraW1wL04yMjM3MjkwLjM3MzM0MjhWSUxMQU5ZQVVUT1NPSy5IL0IzMzYyMjA4MC40MjEzMjExODU7ZGNfdHJrX2FpZD02MTM1MjI2OTQ7ZGNfdHJrX2NpZD0yMzQ4ODkzOTA7b3JkPVt0aW1lc3RhbXBdO2RjX2xhdD07ZGNfcmRpZD07dGFnX2Zvcl9jaGlsZF9kaXJlY3RlZCBfdHJlYXRtZW50PTt0ZnVhPT9odHRwczovL3Rwcy5kb3VibGV2ZXJpZnkuY29tL3Zpc2l0LmpwZz90YWd0eXBlPWRpc3BsYXkmY3R4PTMxODAxNDIzJmNtcD0zMzYyMjA4MCZzaWQ9MTAxNjk1OTUmcGxjPTQyMTMyMTE4NSZhZHZpZD0xMzkxOTQzMiZhZHNydj0xJmdkcHI9JHtHRFBSfSZnZHByX2NvbnNlbnQ9JHtHRFBSX0NPTlNFTlRfMTI2fSIgd2lkdGg9IjEiIGhlaWdodD0iMSIgc3R5bGU9ImRpc3BsYXk6bm9uZTsiIGFsdD0iIj4= Aki kellemetlenül érzi magát, mert a kijárási korlátozások alatt felszedett pár kilót, az vessen egy pillantást a britek ikonikus kisautómárkájának legújabb művére, Mini ugyanis még soha nem volt ennyire pufók. Nem pont ezt vártuk a legújabb, mai #NextGen premiertől, hiszen nemrég felröppent a pletyka, hogy a Mini Cooper SE-ből készül az erősebb, izmosabb kiadás, amit ráadásul egy videóban felvillantott vázlatrajz is alátámaszt. Ezek a jelek mind arra utaltak, hogy a magasabb teljesítményű elektromos Cooper premierje a közeljövőben esedékes. Készül az erősebb Mini Cooper SE Úgy tűnik viszont, hogy ez az online rendezvénysorozat a BMW Csoport tervezőinek legőrültebb elképzeléseit kelti életre: elsőként a BMW iX vett magára akkora veséket, amitől még az illegális szervkereskedők is önként vonulnak be a rendőrségre, aztán a Motorrad kétkerekű űrhajója küldte intergalaktikus utazásra a nézőket, most pedig a Mini indult el egy olyan felfedezőútra, ami még a Porsche elektromos utasszállítójánál is jobban sokkol. Az Urbanaut lényegében semmit nem visel magán a Minire jellemző jellegzetes vonásokból, bár a tervezők állítólag azért próbálták a fényszórók és a hűtőrács sokéves evolúcióját megjeleníteni a dizájnban. Ez talán a kerek, többszínű, dinamikus mátrix-grafikájú lámpákkal, valamint a nyolcszögletű maszkkal – mely belsőégésű motor híján nem végez hűtési folyamatot, helyette az önvezető technológia berendezéseit rejti el – egy kicsit sikerült is, de ember legyen a talpán, aki márkajelzés nélkül is kitalálná, honnan jött ez a kis gömböc. Ám a hangsúly nem is annyira a külsőn, sokkal inkább a belsőn van, a gyártó ugyanis azt akarta bemutatni, hogy még egy ilyen kicsi négykerekű utastere is berendezhető tágasan, elvégre a Mini mindig is „a hely okos kihasználását” testesítette meg – fogalmazott Adrian van Hooydonk, a BMW Group főtervezője. Ehhez valójában csak a magasságon kellett a többi Minihez képest szokatlan mértékben növelni, az autó hossza annyira nem kiugró, 4,46 méter, azaz 261 mm-rel több, mint a Mini Countrymané. Az egész jármű a nappalinak berendezett utastér köré épül, még a vezetőfülke sem kapott külön ajtót, a sofőrnek és minden utasnak a jobboldali tolóajtón keresztül kell beszállni. Amikor az Urbanaut éppen nincs használatban, a műszerfal behúzódik, és az utastér eleje ülősarokká alakul, de az első ülések akár hátra is fordíthatók. Még a szélvédőt is ki lehet nyitni, így a nappalinkhoz saját erkélyt is kapunk. A Vision Urbanaut tisztán elektromos meghajtású, de hogy pontosan milyen rendszer dolgozik benne, azt nem árulta el az autógyártó csoport. A tervezők egyébként is inkább okoseszköznek szánták a tanulmányt, mintsem autónak, és gyártási tervekről sem írnak, habár a brit Autocar úgy tudja, hogy a Mini komolyan fontolgatja a tömzsi kis furcsaság megvalósítását, de csak valamikor 2027 után. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!