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
auto
2024. 04. 19. péntek

Tetemes összegeket szán villanyautózásra a Volkswagen

elektromos autó

Összesen 73 milliárd euróból fejleszt tisztán elektromos, hibrid, és magasan digitalizált járműveket a Volkswagen. A modern technológiára szánt frissített költségvetést tegnap jelentette be a német autógyártó az új beruházási ciklus összegeinek elfogadásakor. A konszern összes, 150 milliárd eurós fejlesztési tervének így már majdnem a fele irányul ezekre a területekre, a korábbi 40% helyett.

A Csoport fejlesztéseinek oroszlánrészét a teljesen elektromos meghajtású járművek teszik ki, ezekre 35 milliárd eurót tett félre a gyártó. A következő tíz évben körülbelül hetvenre nő a Volkswagen márkái által forgalmazott villanyautók száma, a Volkswagen azt mondja, hogy ebből 20 már jelenleg is gyártásban van. A vállalat tervei szerint ez mintegy 26 millió legyártott autót jelent 2030-ra, többségében (19 millió) a rugalmas és széleskörűen felhasználható MEB padlólemezre települve. A maradék az Audi és a Porsche által közösen fejlesztett PPE-n (Premium Platform Electric) érkezik. Erről egyelőre annyi ismert, hogy elsőként a Porsche Macan elektromos változata kerül rá.

A tisztán villanyos meghajtás mellett a hibrid modelljeinek számát is bővíti a Volkswagen Csoport, az évtized végére körülbelül 60 új hibridet várhatunk, melyek fejlesztésére és gyártására 11 milliárd eurót különített el a cég.

A digitalizáció, melynek költségvetését 27 milliárd euróra emelve megduplázta a Volkswagen, elsősorban egy fejlett szoftveregyüttes megvalósítását jelenti, mely az Audi által vezetett Artemis projektben debütál. Emellett pedig a mesterséges intelligencia és az önvezető technológia is előtérbe kerül.

Eközben a Volkswagen teljes telephely-hálózata a fenntartható jövő felé veszi az irányt, Szászország után Alsó-Szászország is elektromobilitási központtá válik. Wolfsburgban, ahol jelenleg a Golf-család, a Tiguan, és a Seat Tarraco készül, egy vadonatúj SUV is gyártásba kerül 2024-től. Hannoverben az ID Buzzt, és három nagy méretű SUV-t fog gyártásba vinni a Volkswagen Commercial Vehicles. Emden jelenleg jó úton halad, hogy kizárólag tisztán elektromos modellek gyártására alakuljon át. Az ID. 4-hez 2023-ban az ID. Aero gyártási változata csatlakozik.

Egy VW-gyárban már csak villanyautó épül, felkészül a következő

A Volkswagen európai villanyautóihoz 2024-től részben a Northvolttal közösen Salzgitterben épített akkugyártó létesítmény adja majd a cellákat.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.