„Rendkívül megbízható forrásokra” hivatkozva a BMWBlog arról számolt be, hogy zöld utat kapott a Mini Cooper SE erősebb változatának fejlesztése GP utónévvel, mely a teljesítmény-központúságot jelöli majd a villanyautó karosszériáján. Konkrét műszaki specifikációkat egyelőre nem tett közzé a portál, de hasonló tuningkezelést kell elképzelni, mint amilyennel a John Cooper Works mérnökei kényeztetik a Mini alapmodelljeit, azaz a plusz kilowattok mellett átdolgozott külsőt, sportosabb felfüggesztést, nagyobb hátsó szárnyat, erősebb fékrendszert, terebélyesebb légbeömlőket, és nagyobb felniket is kap. Erről tanúskodnak a BMWBlog fotói is:
Azt most még nem tudjuk, hogy az izmosabb Miniket készítő almárkának lesz-e bármi köze a tisztán elektromos Cooper SE GP-hez, de a brit vállalat igazgatója nemrég arról beszélt, hogy a Mini elektromos kínálatának bővülése idővel a John Cooper Works munkatársait is bevonja az elektromobilitás világába, sőt, a kereslet függvényében kizárólag villanyautó-gyártóvá is válhat a 2002 óta működő műhely.
Jelenlegi formájában a BMW i3s hajtásláncával 135 kW-os teljesítmény leadására képes az első sorozatgyártott teljesen elektromos Mini, amihez egy bruttó 32,6 kWh-s (nettó 28,9 kWh-s) akkucsomag szolgáltatja az energiát. Egy ekkora autóban nincs sok lehetőség az akku méretének és tömegének növelésére, márpedig a fokozott energiakivétel mellett szükség lesz a kapacitás növelésére. Elképzelhető, hogy a BMW ezt az i3 által jelenleg használt cellák beépítésével oldja meg, amivel a prémium kisautó 42,2 kWh energia tárolására képes, igaz már nem sokáig, hiszen érkezik az újabb frissítés.
A BMWBlog írása egyébként éppen azon a napon jelent meg, amikor a BMW bejelentette, hogy a #NEXTGen online rendezvénysorozat keretein belül a jövő héten bemutatja iNEXT modelljét, hozzátéve, hogy a Motorrad és a Mini márkák sem maradnak újdonság nélkül. Nem lennénk meglepve, ha éppen a kigyúrt villany-Mini gurulna a kamerák elé később e hónapban.