Németországban is megszűnik az akkubérletes Renault Zoe

A Renault a gyártás első éveiben a legtöbb tisztán elektromos Zoe modellt akkumulátor-bérletes konstrukcióban értékesítette. A megoldás lényege, hogy az autó legdrágább alkatrésze, a nagyfeszültségű akkumulátor, nem került a vásárló tulajdonába, hanem havi bérleti díjat fizetett érte. Az akkubérlet előnye, hogy kisebb kezdő befizetéssel megvásárolható volt az autó, valamint nem kellett aggódni a vásárlónak az akku degradációja miatt. A konstrukció hátránya, hogy megnehezíti a használt autók Kelet-Európába (vagy még elmaradottabb piacokra) történő értékesítését, mivel ezekben az országokban nem bérelhető tovább az akkumulátor.

Az elektromos autók akkumulátorai az első, nagy sorozatban gyártott villanyautók megjelenése óta bizonyították, hogy időnként még a gyártók elvárásainál is hosszabb az élettartamuk. Az elmúlt évtizedben az akku árak körülbelül nyolcadára csökkentek, így ma már nem növelik meg olyan mértékben egy autó árát, mint 5-10 éve.

Úgy tűnik, hogy a Renault is egyre inkább azon a véleményen van, hogy teljesítette feladatát az akkubérlet, és ideje tovább lépni. Az Egyesült Királyságban már egy évvel ezelőtt megszűnt a Zoe akkubérléssel történő értékesítése, időközben Spanyolországban is kivezették ezt a konstrukciót, 2020. november 14-től pedig egy másik jelentős piacon, Németországban is csak akkuval együtt vásárolható meg a népszerű francia elektromos autó. A változás érinti a Kangoo ZE kisteherautót is.

EZT OLVASTAD MÁR?  200 kilométer feletti hatótávot tud, és 2,5 millió forint ez az új kínai kisautó

Mivel Magyarországon soha nem volt akkubérleti lehetőség, a Zoe piaci bevezetésétől kezdődően kizárólag akkuval együtt vásárolhattuk meg a kisautót, nálunk nem várható hasonló változás. A használt elektromos autók behozatalával foglalkozók számára azonban fontos könnyítést jelenthet a Renault döntése.

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.