A BMW motorkerékpáros márkáján belül nagyjából ugyanaz történt az elektromobilitásra való átállás tekintetében, mint a müncheniek autóinál: viszonylag hamar, már 2011-ben bemutatta legelső villanyrobogó-koncepcióját a Motorrad, majd 2014-ben piacra is dobott egy járművet C Evolution néven. Azt követően egy hosszú szünet következett, amit a BMW Motorrad Concept Link tanulmány 2017-es premierje szakított meg. Három év fejlesztés után most kaptunk egy kis betekintést abba, hogy mit szeretne kihozni az egészen jövőszerű koncepcióból a BMW, habár a #NextGen online rendezvénysorozat alatt bemutatott Motorrad Definition CE 04 sincs még teljesen kész, de legalább közelít a sorozatgyártás felé. Aminek időpontját egyelőre nem tudjuk.
A cég műszaki specifikációkat sem tett közzé, helyette a robogó dizájnjára és digitális képességeire fektette a hangsúlyt. Mivel az ilyen járműveket a felhasználók rendszerint városon belül, napi maximum 12 kilométeres távolságú utazásokra veszik igénybe, a BMW leginkább a testhez álló ergonómiára, az egyszerű fel- és leszállásra, valamint a hajtáslánc és az energiatároló rendszer kialakítására koncentrált annak érdekében, hogy teljesüljenek a tényleges felhasználók által támasztott igények. Ezek alatt elsősorban az egyszerű használhatóságot, praktikus kialakítást, gyors és okos fedélzeti számítógépet, és elegendő csomagteret kell érteni.
A Motorrad Definition CE 04 dizájnja szándékosan lett ennyire kirívó, a tervezők valami olyat akartak alkotni, ami kilóg az eddig látott villanyrobogók sorából. Mindazonáltal a nyúlánk, alacsony testalkatnak, és az átlós vonalak által határolt túlméretezett, modern orr-résznek gyakorlati oka is van, hiszen így hátulról is könnyű felszállni, elöl pedig véd a karosszéria, valamint kevésbé lóg ki a gigantikus, 10,25 colos kijelző is. Ez a legnagyobb kijelző, amit valaha elektromos robogóra szereltek.