Elektromos autóra váltani vitathatatlanul azoknak a legkényelmesebb, akiknek lehetőségük van otthon tölteni a jármű akkumulátorát, hiszen így jó eséllyel csak akkor kell nyilvános töltőállomásra rácsatlakozniuk, amikor nagy utat tesznek meg. De mi a helyzet azokkal, akik társasházban élnek, nincs saját garázsuk vagy autóbeállójuk, és kénytelenek a ház előtti közterületen parkolni? A ZipCharge a COP26-on, azaz az október 31-én kezdődött glasgow-i klímacsúcson mutatta be hordozható elektromosautó-töltőjét, amely nemcsak azok számára ideális megoldás, akiknek nincs hozzáférésük saját, otthoni töltőponthoz, hanem azok számára is biztonságot nyújt, akik attól tartanak, hogy lemerülnek villanyautójukkal utazás közben – még akkor is, ha a felmérések szerint ilyen nagyon ritkán történik. A Go névre keresztelt töltőt bárki bárhova könnyedén magával viheti, egyszerű felhasználásra tervezték, ami azt jelenti, hogy mérete nem nagyobb egy kompakt bőröndénél, ráadásul gurul, tehát cipelni sem kell a benne elhelyezett akkumulátort. A hordozható töltőberendezés nettó kapacitása 4 kWh, és 7,2 kW teljesítménnyel tudja tölteni az autót. A jármű hatékonyságától függően ez akár 20-32 kilométeres hatótávolságot is jelenthet a fél órás töltés alatt a brit start-up szerint, így egy ilyen hordozható töltő nem csak arra jó, hogy egy lemerült villanyautóst a legközelebbi töltőpontra segítse, hanem sokan akár a munkahelyükre is el tudnak vele jutni. Tömege körülbelül 23 kiló, így azért nem árt némi izomzat ahhoz, hogy a jármű csomagtartójából kiemeljük. Akiket nem zavar az edzés, azok 8 kWh-s változatban is választhatják a „töltőbőröndöt”, amely nagyjából egy órás töltés során 40-64 kilométerre elegendő hatótávot ad az NMC kémiájú aksinak. A Go működését éppen annyira korlátozza az időjárás, mint bármely más utcai töltőállomásét, azaz akár esőben és hóban is használható. Mivel a berendezés egy energiatároló, kihasználhatjuk azt az előnyét, hogy olcsón vásárolt árammal töltjük fel, így amikor csúcsidőben lenne szükségünk energiára, nem a drága elektromosságot kell kivennünk a hálózatból. A beépített kommunikációs egység távoli diagnosztikára, és OTA frissítésekre is képes, emellett geofencing és nyomon követési funkció is van benne, hogy lopás esetén rá lehessen bukkanni. A töltés folyamata okostelefonos applikációból is irányítható és figyelhető, a betelepített mesterséges intelligencia pedig meg tudja tanulni a felhasználó töltési szokásai. A gyártó elmondása szerint a Go nem lesz drágább az otthoni fali töltőknél, de vételára egyelőre nem ismert, és a piaci bevezetésére is várnunk kell 2022 utolsó negyedévéig. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!