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 Évente 8 millió elektromos autót gyárthat a Stellantis 4 új különböző méretű platform bevezetésével, azok mindegyikén 2-2 millió járművel – írja a Reuters forrásként a Stellantis vezérigazgatóját Carlos Tavarest megjelölve. A cég 2025-ig több mint 30 milliárd eurót fektet a járműkínálatának elektromosításába. Az FCA és a PSA csoport egyesülésével a világ negyedik legnagyobb autógyártója jött létre, összesen 14 márkát összefogva. A cég egyértelműen elkötelezett az elektromobilitás irányába, amit jól példáz, hogy a közelmúltban több márkáról is közzétettek egy-egy nem túl távoli dátumot, mikortól kizárólag tisztán elektromos autókat készítenek majd. A folyamat előrehaladását mutatja az is, hogy az FCA csoport korábban a Tesla egyik legjelentősebb széndioxid-kvóta vásárlója volt, de idén már nincs szükségük az európai széndioxid kibocsátási célok eléréséhez az amerikai villanyautó gyártóra. Így tör világuralomra a 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 A Stellantis célja, hogy 2030-ra az európai eladásaik több mint 70%-a alacsony károsanyagkibocsátású jármű legyen, 2026-ra pedig szeretnék elérni, hogy egy elektromos jármű teljes tulajdonlási költsége megegyezzen a benzines modellekkel. A terv megvalósításának alappilléreként a a nyáron bejelentett négy új padlólemez mindegyikén várhatóan évente 2-2 millió járművet gyártanak majd. A négy platform tervezésekor fontos szempont volt a nagyfokú rugalmasság és az alkatrészek megoszthatósága, így lehetővé téve a méretgazdaságos gyártást. A négy platform közül a legkisebb az STLA Small, amelyre a kis méretű, megfizethető autók épülnek, bár kompakt méretei ellenére a hatótávolság elérheti majd az 500 kilométert is, mivel 37-82 kWh-s akkumulátorral alkalmazható. Ezt a padlólemezt elsősorban az Opel/Vauxhall, Citroën, Peugeot, Fiat városi kisautói használják majd. Az STLA Medium platformon a 700 kilométeres hatótávolság is elérhető köszönhetően a 87-104 kWh-s akku kapacitásnak. Erre épülnek majd a közepes és nagy méretű prémium modellek, például a DS luxusautói. A 101-118 kWh akku kapacitást befogadni képes STLA Large padlólemezt kifejezetten a Dodge izomautóihoz és egyéb nagyteljesítményű és összkerék-meghajtású villanyautókhoz fejlesztik, melyek hatótávja akár 800 km is lehet. Végül az STLA Frame padlólemez keretes alvázat kap, amelyre a haszongépjárművek épülnek majd, 159-200 kWh-s akkuval, így a teherautók hatótávolsága is elérheti a 800 kilométert. Santo Ficili, a Stellantis olaszországi vezetője elmondta, hogy bár az elektromos autók gyártási költségei eddig magasabbak voltak, mint a hagyományos belsőégésű motoros modellek esetében, mégis egyre sürgetőbb arra összpontosítani, hogy a vásárlók a kedvezőbb finanszírozásnak és az egyre kiterjedtebb töltőinfrastruktúra révén elektromos autóra válthassanak. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!