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
auto

Akkuprobléma miatt robbannak le a villanyautók

elektromos autó

A brit autós szövetség a szeptember 9-én tartott Elektromos Autók Világnapja alkalmából nyilvánosságra hozta egy 14.500 autós megkérdezésével végzett felmérésének néhány eredményét, mivel úgy vélik, ezzel segíthetnek megcáfolni egy komoly tévedést, amely a villanyautók elterjedésének útjában áll.

A 2021 júliusában készült kutatás válaszadói szerint a segélyhívások 65%-a lemerülő nagyfeszültségű akkumulátor miatt fut be a szövetséghez. Edmund King, az AA elnöke azonban elmondta, hogy szerencsére a valóság sokkal szebb, mint az autósok gondolják. Nagyon ritka ugyanis, hogy egy villanyautó nem éri el a következő töltőpontot.

A kérdőív kitöltőinek 99%-a túlbecsülte a lemerülés kockázatát. A szövetség nem csak a felmérés eredményeit, de a valós segélyhívási statisztika egyes részleteit is megosztotta. Az előző évben összesen mintegy 13.000 esetben kértek tőlük közúti segítséget Nagy-Britanniában az elektromos autó tulajdonosok, és csupán az esetek 4%-ában volt szó lemerülésről.

A két leggyakoribb meghibásodás egyike valóban az akkumulátorral kapcsolatos, de nem úgy, ahogy a többség gondolja. A villanyautókban is jelen lévő hagyományos 12 V feszültségű akkumulátor problémája mellett defekt miatt kértek segítséget a legtöbben a segélyszolgáltattól. Mellesleg a hagyományos autókkal kapcsolatban is pontosan ez a két leggyakoribb probléma.

Az elektromos autók hatótávjával sokkal inkább tisztában voltak a felmérésben résztvevő autósok. Negyedük eltalálta, hogy egy mai átlagos elektromos autó hatótávja kb. 200 mérföld (320 km), és csupán 6% vélte úgy, hogy egy új elektromos autó 160 kilométernél is kisebb hatótávolsággal rendelkezik.

 

Életveszélyes lehet egy lemerülő villanyautó?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.