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
auto
2024. 07. 27. szombat

Gyártásban az ID.5, lezárult a Volkswagen nagy gyárátalakítása

Megkezdődött a Volkswagen ID.5 és ID.5 GTX sorozatgyártása a zwickaui létesítményben, ezzel kiteljesedett az itt gyártott modellek hattagú palettája, és lezárult az a gyárátalakítási projekt, amellyel a szászországi üzem kizárólag tisztán elektromos meghajtású járművek összeszerelésére állt át. Zwickau a legelső példája a világon annak, amikor egy nagy volumenű autógyártó valamely magas termelékenységű gyárát belsőégésű motoros járművek gyártásáról elektromos autók gyártására alakítja át – írja sajtóközleményében a Volkswagen.

Itt az ID.5, a Volkswagen kupés sportterepjárója

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

Az ID.5 és GTX változata a hatodik modell a létesítmény gyártósorain: itt készül a VW ID.3, VW ID.4, az Audi Q4 e-tron, az Audi Q4 Sportback e-tron, és a Cupra Born is. A három márka hat villanyautójában közös, hogy mindegyikük az elektromos autók alá tervezett rugalmas MEB padlólemezre épül. A gyártási kapacitás összesen több mint 300.000 jármű évente.

Dr. Stefan Loth, a Volkswagen Szászország igazgatóságának elnöke elmondta: „A drezdai Gläserne Manufaktur után most egy második szászországi Volkswagen-gyárat alakítottunk át elektromos járművek gyártására. Az ID.5 és ID.5 GTX gyártásának megkezdése a zwickaui üzem sikeres átalakulását jelzi termékoldalon. Most – attól függően, hogy a félvezető helyzet hogyan alakul – a teljes kapacitás elérésére összpontosítunk. Idén arra törekszünk, hogy meghaladjuk a Volkswagen Szászország által 2021-ben épített 180.000 járművet.”

A Volkswagen Csoport 2018 óta körülbelül 1,2 milliárd eurót fordított a zwickaui üzem digitális, rugalmas, és rendkívül hatékony, elektromos járműveket termelő gyárrá való átalakítására. A beruházás összegének közel 40 százaléka egyedül a karosszériaműhely fejlesztésre és bővítésre irányult. Ezen a területen az amúgy is magas szintű automatizáltság mára eléri a 90 százalékot, a legkorszerűbb robotok száma pedig 1200-ról 1625-re emelkedett. Az összeszerelősor automatizálása is csaknem megduplázódott, 28 százalékra, és a gyártási ergonómia is jelentősen javult.

Az elektromos járművek gyártására való átálláshoz a telephelyen foglalkoztatott mintegy 9000 állandó munkatárs vett részt elektromos autókról szóló tájékoztató rendezvényeken, és összesen 3000, a gyártósor mellett dolgozó alkalmazott végezte el a cég átképzési programját.

Elfogyott az ID.3, hamarosan ID.4 sem lesz már 2022-ben

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.