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
auto
2024. 04. 20. szombat

Gyártásban az ID.5, lezárult a Volkswagen nagy gyárátalakítása

elektromos autó

Megkezdődött a Volkswagen ID.5 és ID.5 GTX sorozatgyártása a zwickaui létesítményben, ezzel kiteljesedett az itt gyártott modellek hattagú palettája, és lezárult az a gyárátalakítási projekt, amellyel a szászországi üzem kizárólag tisztán elektromos meghajtású járművek összeszerelésére állt át. Zwickau a legelső példája a világon annak, amikor egy nagy volumenű autógyártó valamely magas termelékenységű gyárát belsőégésű motoros járművek gyártásáról elektromos autók gyártására alakítja át – írja sajtóközleményében a Volkswagen.

Itt az ID.5, a Volkswagen kupés sportterepjárója

Az ID.5 és GTX változata a hatodik modell a létesítmény gyártósorain: itt készül a VW ID.3, VW ID.4, az Audi Q4 e-tron, az Audi Q4 Sportback e-tron, és a Cupra Born is. A három márka hat villanyautójában közös, hogy mindegyikük az elektromos autók alá tervezett rugalmas MEB padlólemezre épül. A gyártási kapacitás összesen több mint 300.000 jármű évente.

Dr. Stefan Loth, a Volkswagen Szászország igazgatóságának elnöke elmondta: „A drezdai Gläserne Manufaktur után most egy második szászországi Volkswagen-gyárat alakítottunk át elektromos járművek gyártására. Az ID.5 és ID.5 GTX gyártásának megkezdése a zwickaui üzem sikeres átalakulását jelzi termékoldalon. Most – attól függően, hogy a félvezető helyzet hogyan alakul – a teljes kapacitás elérésére összpontosítunk. Idén arra törekszünk, hogy meghaladjuk a Volkswagen Szászország által 2021-ben épített 180.000 járművet.”

A Volkswagen Csoport 2018 óta körülbelül 1,2 milliárd eurót fordított a zwickaui üzem digitális, rugalmas, és rendkívül hatékony, elektromos járműveket termelő gyárrá való átalakítására. A beruházás összegének közel 40 százaléka egyedül a karosszériaműhely fejlesztésre és bővítésre irányult. Ezen a területen az amúgy is magas szintű automatizáltság mára eléri a 90 százalékot, a legkorszerűbb robotok száma pedig 1200-ról 1625-re emelkedett. Az összeszerelősor automatizálása is csaknem megduplázódott, 28 százalékra, és a gyártási ergonómia is jelentősen javult.

Az elektromos járművek gyártására való átálláshoz a telephelyen foglalkoztatott mintegy 9000 állandó munkatárs vett részt elektromos autókról szóló tájékoztató rendezvényeken, és összesen 3000, a gyártósor mellett dolgozó alkalmazott végezte el a cég átképzési programját.

Elfogyott az ID.3, hamarosan ID.4 sem lesz már 2022-ben

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.