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
auto
2024. 04. 24. szerda

Ezekkel a modellekkel jön az EU-ba a kínaiak autógyártó óriása

elektromos autó

Augusztus elején számoltunk be arról, hogy komoly vetélytársat kapnak az európai autógyártók Kínából, hiszen a konnektorról tölthető járművek értékesítését tekintve a világ vezető autógyártójaként működő BYD Norvégia után hamarosan az Európai Unió országaiban is árulni fogja elektromos autóit. Most az is kiderült, mely modellekhez juthatnak hozzá először a vásárlók.

A vállalat – mely busz- ,és tehergépjármű-üzletágán keresztül már korábban betört az EU-ba, három villanyautóval indítja meg a terjeszkedést a nyugat- és észak-európai új piacok felé. Ebből kettő senkit sem fog nagyon meglepni: az egyik a BYD Tang EV, amely jelenleg az egyetlen elektromos személyautó, amit a gyártó Norvégiában értékesít.

Partra szálltak az első BYD villanyautók Európában

A szabadidő-autó a BYD Blade akkumulátorát használja 86,4 kWh kapacitással, amely WLTP kombinált ciklusban nagyjából 400 kilométeres hatótávolságot kínál. AC-n 7 kW-tal, DC-n 110 kW-tal tölthető maximálisan az aksi, utóbbival fél órát vesz igénybe egy 30-80%-os utántöltés. Az autó 380 kW-os teljesítménye és 660 Nm nyomatéka két villanymotorból érkezik, melyek mind a négy kereket meghajtják. Indulóára jelenleg 619.900 korona, átszámítva körülbelül 26,2 millió forint, azt azonban egyelőre nem tudni, hogy más piacokon mennyiért fogja adni a vállalat.

BYD Tang EV, Forrás: Weibo/BYD Auto

A második modell a Han EV lesz, amely ugyan még nem érkezett meg kontinensünkre, a BYD már régóta ígérgeti az érkezését. Egy csinos szedánról van szó, amelyet Kínában magas hatótávú, és teljesítményverzióban is meg lehet vásárolni, az előbbi hatótávja meghaladja a 600 kilométert a NEDC szabvány szerint, míg az utóbbi a gyorsulásával dicsekszik, mely mindössze 3,9 másodperc 0-ról 100-ra.

Gyönyörű villanyautót hoznak a kínaiak Európába

Ebben a két modellben az a közös, hogy a BYD multi-energy padlólemezére épülnek, azaz készült belsőégésű motoros változat is belőlük, bár sajtóértesülések szerint ezeket nem kívánja Európába hozni a vállalat. A harmadik modell, az Atto 3 azonban már a BYD úgynevezett e-platfrom 3.0 architektúráját hordozza, melyet kifejezetten magas teljesítményű elektromos autókhoz terveztek. Az SUV Kínában Yuan Plus néven fut.

Az Atto 3-at az év elején Ausztráliában kezdték el forgalmazni, ahol 49,9 és 60,5 kWh-s változatokban is megjelent, 410 km, illetve 480 km hatótávval a NEDC szerint. Az ötszemélyes, elsőkerékhajtású szabadidő-autót 150 kW és 310 Nm mozgatja, az akkumulátora AC-n 7 kW-tal, DC-n pedig 70 vagy 80 kW-tal tölthető akkuváltozattól függően.

Hogy pontosan hogyan alakulnak a három modell európai specifikációi, arról egyelőre nincs információ, de úgy tudni, hogy legkésőbb az októberi Párizsi Autószalonon minden kiderül. Mindhárom villanyautó a BYD Blade akkucsomagjával érkezik, amit már a Teslákba is szerelnek.

Szinte minden részlet kiderült a legújabb európai Tesláról

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.