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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Nem akart várni a kikötőnél, villanyautóval hajtott a tóba a sofőr

elektromos autó

Mind magától a gyártótól, mind a kalandvágyó vásárlóktól láthattunk már számtalan videót arról, hogyan birkózik meg a nehéz tereppel a Rivian R1T elektromos pickup, annyira bátor viszont talán még senki sem volt, mint az a tulajdonos, aki csónakázni indult autójával. Szó szerint.

Rivvit videóját a két héttel ezelőtti feltöltése óta több mint 288 ezren látták a YouTube-on, és valószínűleg azokat is sikerült meggyőznie a villanyautó képességeiről, akik eddig kételkedtek benne. A Rivian-tulajdonos az Idaho és Utah államok határán húzódó Bear Lake-hez látogatott, amely nem csupán egy a fürdőzők által kedvelt úti cél, hanem a csónakázás szerelmesei is gyakran látogatnak el ide, emiatt gyakran előfordul az is, hogy hosszú sorok kígyóznak a hajókikötőknél. Volt már rá példa, hogy a hajótulajdonosok ezt nem akarták kivárni, és autóval vitték a hajót a vízbe, de ezek jellemzően valamilyen nagyobb, speciálisan átalakított járművek voltak, és nem egy gyári kishaszongépjármű – írja az insideevs.com.

Rivvit azonban megcsinálta a matekot, és arra jutott, hogy az R1T 43,1 hüvelykes (1095 mm-es) maximális vízben gázolási magassága elég lesz arra, hogy a közel 1820 kilós rakományát biztonságosan a vízbe juttassa. Ettől persze még elkélt a magabiztosság a művelethez, hiszen ha túl mély vízbe hajtott volna a sofőr, a kerekek elveszíthették volna a tapadást, és a villanyautó vígan lebegett volna a csónak mellett a tó felszínén. A tulajdonos hozzátette, hogy szerencsére ehhez a helyzethez egy pillanatra sem került közel az autó, pedig a mutatványt többször is megcsinálta néhány nap leforgása alatt.

Arról egyébként, hogy hogyan bírják az elektromos autók a vizet, már számos cikkünkben írtunk:

Hajóként is működik a Tesla Cybertruck?

A hét bibliai csapásból egyre már felkészültek a Teslák

Tesla tengeralattjáró, avagy honnan tudod, hogy túl sok pénzed van

 

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.