Gyönyörű villanyautót hoznak a kínaiak Európába

A BYD egy igen komoly gyártókapacitással és villanyautós tapasztalattal rendelkező kínai autógyártó, mely világszerte már több mint 750 000 hibrid és tisztán elektromos meghajtású személyautó értékesítését könyvelhette el. Ebből kifolyólag az egy héttel ezelőtti bejelentés, miszerint közel 1300 elektromos busz eladása után a személygépjárművek piacán is megjelenik a vállalat Európában, egy sokkal nyugtalanítóbb figyelmeztetés lehet a tétlenkedő európai gyártók részére, mint amit eddig kínaiaktól hallhattunk.

A BYD első villanyos modellje a kontinensünkön az 520 km hatótávolságú Tang EV600 kompakt sportterepjáró lesz, mely Norvégiában kerül először piacra a tervek szerint még ebben az évben. A kínaiak a napokban össze is álltak a norvég RSA-val, mely az autók forgalmazásáért és szervizeléséért lesz felelős az országban. A legfrissebb bejelentés szerint azonban egy sokkal izgalmasabb modell is szemet vetett Európára, mégpedig a Han EV.

BYD Han EV, Forrás: BYD

A roppantul csinos elektromos szedán júniusban jelenik meg a kínai piacon a gyártó első olyan villanyautójaként, melybe a nemrég bemutatott szuperbiztonságos, és a korábbinál jóval kompaktabb és olcsóbb Blade akkumulátort szerelték a mérnökök. A BYD azt állítja, hogy a Han EV az autóipar jelenlegi legfejlettebb technológiáit ötvözi a kivételes teljesítménnyel, kifinomultsággal, és luxussal. Nem minden specifikáció ismert, de a hatótávolság NEDC-ben mérve 600 kilométernél is nagyobb egy hajszállal, és körülbelül 3,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-s sebességre a kocsi, ami a szilícium-karbid motorvezérlő modulnak köszönhető. A pontosabb WLTP-hatótávhoz meg kell várnunk a jármű európai homologizációját. A BYD 5G kapcsolatot, és korunk legintelligensebb vezetéstámogató rendszereit ígéri betelepíteni a Han EV-be.

EZT OLVASTAD MÁR?  Jön a tisztán elektromos Audi A1?
BYD Han EV, Forrás: BYD

A 2003-ban alapított sencseni székhelyű cég már a jármű tervezésekor fontolgathatta az európai terjeszkedést, hiszen a dizájnt úgy jellemezte: feltűnően modern európai vonásokkal tarkított tradicionális kínai stílus. A látvány egyébként azért sikerült ennyire ütősre, mert a Han EV terveinek alapját az e-Seed GT hibrid koncepció adta, ami minden túlzás nélkül egy formatervezői mestermű.

A Han EV az e-Seed GT koncepció dizájnnyelvezetét örökölte, Forrás: InsideEvs

Az európai megjelenés dátuma egyelőre nem ismert, de a gyártó elmondása szerint a vételár 45 000 és 55 000 euró között indul majd.

 

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.