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
auto
2024. 04. 27. szombat

Kiderült mennyit is tud majd a Tesla új Superchargere

A Tesla V4-es Superchargerei kapcsán a legnagyobb talány és a legnagyobb csalódás az elsőre változatlannak tűnő töltési teljesítmény voltak.

De úgy néz ki mégiscsak többet tud az új oszlop, mint azt eddig gondoltuk.

Lesz értelme?

Az autógyártó hivatalosan soha nem beszélt a V4-es Superchargerek teljesítményéről, de a legutóbbi befektetői napon amikor töltőkábel új folyadékhűtéséről beszéltek, a dia 1 MW+ teljesítményt hirdetett. De a Semi kamionhoz telepített töltők is ugyanígy néznek ki külsőre, és ott a Pepsi illetékesei az első telepítések után 750 kW-os teljesítményt emlegettek.

A V4 Supercharger töltőkábele a V3-hoz képest. Forrás: Tesla

Így sokakban csalódást keltett, amikor a világ első V4-es töltőin lévő táblák fotói a korábban megszokott 250 kW teljesítményről árulkodtak.

Első blikkre tehát úgy tűnt, igazából csak a hosszabb töltőkábel az újdonság, ami jó hír azoknak, akik más márkák autóit töltik majd ezeknél az oszlopoknál, hiszen a V3-as oszlopoknál sokszor gond a Teslák bal hátsó csatlakozójához tervezett kábelhossz.

Egy a Tesla észak-amerikai töltőhálózatára specializálódott Twitter fiók viszont tudni véli, hogy a Tesla egy éven belül 350 kilowattra emeli az oszlopok teljesítményét, ami megegyezik azzal az információval amit pár napja más forrásokból olvastunk – ott egy helyi töltőtelepítési kérelemhez kapcsolódó meghallgatáson hangzott el ugyanez az adat az autógyártó képviselői részéről.

Valószínű, hogy a V4-es oszlopokat, az új hűtési rendszerrel eléggé jövőbiztosra tervezték, és azok technikailag elbírnak 1000 kW-ot is, ám amíg ezt semmi nem használja ki, addig felesleges ilyen teljesítményt lekötni a töltőhelyszíneken. Az igazi kérdés persze az, hogy az autógyártó jelenleg gyártásban lévő autói ki tudják-e majd használni akár csak a 350 kilowattot is, hiszen elképzelhető, hogy ez majd csak az újabb modelleken, újabb akkupakkokon, esetleg az 1000 voltos Cybertruckon lesz elérhető.

Szédületes sebességgel tölt a kínai XPeng új villanyautója

Jelenleg a legnagyobb töltési teljesítményt a Porsche Taycan tudja felvenni, de az is 270 kilowatt körül áll meg. Arról nem is beszélve, hogy míg a marketing anyagokon jól mutat a minél nagyobb csúcsérték, az igazán lényeges mérőszám az egységnyi idő alatt visszatöltött hatótáv, itt pedig sokkal lényegesebb az autó töltési görbéje, és autópályás fogyasztása, mint egy rövid ideig tartott csúcsérték.

Ismét jött egy magasabb licit: 600 kilowattos töltést ígér a kínai gyártó

Ezzel együtt, a kínai versenytársak már 600 kW felé járnak, így lassan tetemes előnyre tehetnek szert a töltési idő terén, ezért a nyugati márkák sem ülhetnek a babérjaikon.

A Tesla töltőihez kapcsolódó hír egyébként, hogy a hálózat a napokban lépte át globálisan a 45.000 töltési pontot, ami azt jelenti, hogy csak idén már 2581 új oszlopot helyeztek üzembe.

Címlapkép: EV Klub Polska

Megnyílt a világ első V4-es Superchargere – méghozzá Európában

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.