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
auto
2024. 05. 02. csütörtök

Mellényúlhatott a Volkswagen az olcsó kisautó dizájnjával

elektromos autó

A Volkswagen nemrég bemutatta új, olcsóbb, 10 millió forint köré várt villanyautójának formatervét, amely gyökeresen eltér a korábbi ID. 2 Life tanulmánytól. Ezen túl sokan nem lepődtek meg, mivel Diess távozása után az új menedzsment kidobta a korábbi terveket, sőt, még a vállalat főtervezőjét is lecserélte. Az új formavilág visszatér a Volkswagen hagyományaihoz, és annyira konzervatív lett, hogy, azzal együtt, hogy alapvetően tetszett a szerkesztőség tagjainak, kicsit gonoszan Polo faceliftnek neveztük.

Úgy néz ki, nem csak mi voltunk csalódottak, hogy a márka nem volt bátrabb.

Mellényúltak?

Az új, ID. 2all névre hallgató tanulmányautó valószínűleg nem változik már sokat a külcsín tekintetében a sorozatgyártás megkezdéséig, legalábbis nem tűnt úgy, a cég eredeti közleményeiből ítélve.

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

A wolfsburgiak az autó dizájnját egyenesen az egész márka új formanyelvének tekintik, a jövő Volkswagenjei innen merítenek majd ihletet.

Az eredeti ID. 2 Life tanulmány merőben más irányt képviselt, sokan a Honda e játékosabb formáját vélték felfedezni benne, de pont emiatt volt megosztó is. A cégen belüli forrásokra hivatkozva az Automobilwoche német szaklap korábban arról írt, hogy házon belül a Diess körüli menedzsment egyenesen utálta a dizájnt, így nem volt meglepő az éles irányváltás.

A lap szerint azonban lehet, hogy az új iránnyal sem találták el igazán, hogy mire vágynak a vásárlók – legalábbis erre utalnak a számok, amelyet egy a megbízásukból készített közvéleménykutatás mutatott ki.

A március 21-28 között, 2512 ember megkérdezésével készített 3,5 százalékos statisztikai hibahatárral dolgozó felmérés alapján

a potenciális vásárlók 38 százaléka szerint nem, vagy inkább nem elég vonzó az új autó, és csak 15 százalék mondta azt, hogy megszóltja őt az új formavilág.

Ha a csoportokat még tovább bontjuk, csak romlik a kép, ugyanis legkevesebben azok vannak, akiknek egyértelműen bejön az ID. 2all (6%), miközben 30% teljesen elutasítja azt.

A megkérdezettek 47%-ának nincs véleménye, vagy nem látta még az újdonságot - úgyhogy a vásárlók felének véleményét még megdolgozhatják a cég marketingesei.

Megvan mikor szűnik meg (újra) a Volkswagen e-up!

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.