Főoldal » elektromosautó-töltés » Töltésszámban a Lidl a legnagyobb magyar elektromobilitás szolgáltató

Töltésszámban a Lidl a legnagyobb magyar elektromobilitás szolgáltató

Egy év alatt 14,2 százalékkal nőtt a nyilvános töltők száma, a 2021 végi 1880 töltőállomással szemben 2022 decemberében már 2147 engedélyköteles berendezés állt a villanyautósok rendelkezésére – közölte a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH).

A töltők számának 14%-os növekedése sajnos továbbra is jelentősen elmarad a villanyautók hódításától. A zöld rendszámos járművek száma a 2022-es év során 49 százalékkal nőtt (42.633-ról 63.597-re), ezen belül a tisztán elektromos járművek száma még gyorsabban, 21.544-ről 34.754-re, vagyis 63%-kal bővült.

Jó hír azonban, hogy növekszik az egy helyszínre jutó töltőoszlopok száma, hiszen a 2021 végi 1880 berendezés kb. 1200, míg a 2022 végi 2147 oszlop mintegy 1300 helyszínen volt megtalálható, azaz az egy állomáson telepített oszlopok átlagos száma 1,55-ról 1,65-re növekedett egy esztendő alatt.

A legtöbb töltő továbbra is Budapesten (731), illetve Pest vármegyében (292) található, és itt volt a legnagyobb a növekedés is, tavaly Pest vármegyében 59 új töltő létesült, amit Budapest (58 db) és Győr-Moson-Sopron vármegye (23 db) követ.

A töltéseink viszont egyre inkább eltolódnak a DC töltők felé. 2021 utolsó negyedévében 136.480 darab egyenáramú töltés történt, amely 2022 végére 335.481-re növekedett, amely 146 százalékos bővülés. Az AC töltések száma is emelkedett, 245.888-ról 311.986-ra, amely 27%-os növekedés.

A szolgáltatók között a legdinamikusabban a TEA. fejlődött, a 2021 decemberében még csak 16 helyszínük üzemelt, de ez a szám 2022 végére 50 fölé emelkedett. Az átlagosnál gyorsabban bővült a Mobiliti hálózata is, a cég töltőállomásainak száma mintegy 17%-kal növekedett.

A legtöbb energiát továbbra is a Teslások töltötték autóikba, a 2021 végi 360 MWh-s havi energiamennyiség 2022 decemberére 800 MWh fölé emelkedett, melyet érdemes úgy vizsgálni, hogy idén tavaszig ingyenes volt a hazai Superchargerek használata. Az Ionity töltőkön ennek kevesebb mint tizede, kb. havi 70 MWh fogyott, de az Ionity töltők kihasználtsága is gyorsan növekszik: egy oszlopra átlagosan naponta több mint 3 töltés jutott.

Az egy töltésre jutó energiamennyiség is a Superchargereken a legmagasabb, átlagosan 40 kWh energiát vételeznek a Teslások egy töltésnél, de az Ionity sincs jelentősen lemaradva, ott kb. 35 kWh került alkalmanként az autókba. A MOL Plugee hálózatában kb. 16 kWh-t, a Mobiliti és e-Mobi közös hálózatában pedig kb. 12 kWh-t használ fel átlagosan egy autós egy töltéshez, ehhez azonban fontos hozzátenni, hogy utóbbi hálózatban a legmagasabb az AC töltők aránya.

A legtöbb töltés továbbra is a Lidl áruházaknál történik, 2022 végére a havi töltésszám megközelítette a százezret, ugyanakkor az egy töltésre jutó energiafelhasználás a Lidl esetében meglehetősen alacsony, kevesebb, mint 4 kWh.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.