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
auto
2024. 07. 27. szombat

Három éven belül 10 villanyautóval készül a Toyota

Az új seprű jól seper, és nem ijed meg a kihívásoktól.

Nagy lendülettel vág bele a villanyautózásba a Toyota új elnöke.

Nagyszabású tervek

A Toyota a világ legnagyobb autógyártója, évi 10 millió körüli eladott darabszámmal, ám ebből 2022-ben még csak 24 ezer, 0,24% volt tisztán elektromos. Ez most gyökeresen változhat meg, ugyanis

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

2026-ig 10 új tisztán elektromos modell bejelentését tervezi a vállalat, és ezekből évi 1,5 milliós gyártást terveznek. 2030-ra a villanyautó eladásaik 3,5 millióra nőhetnek.

A vállalat váratlanul, idén január végén jelentette be, hogy április 1-gyel távozik a cég éléről Toyoda Akio, az eredeti alapító unokája, aki 14 éve vezette a céget és rendkívül sikeres és nyereséges vállalkozást hagy maga mögött. Toyoda azonban úgy érezte, fiatalabb vezető, friss vér kell ahhoz, hogy a Toyota átlépjen az elektromos korszakba, miután nagyon úgy tűnt, az autógyártó átaludta az elektromos átállás első évtizedét. Utódját maga választotta ki, Sato Koji eddig a Lexust, a konszern prémium márkáját vezette, ám 10 napja átvette az elnöki széket a vállalatcsoport élén.

RENDKÍVÜLI: Lemondott a Toyota elnöke

A szakember már beiktatása előtt egyértelművé tette, hogy mi a legfontosabb feladata, és az elektromobilitás, a digitalizáció, valamit a gyártás megújítása irányába kormányozza a céget.

A Lexus vezeti át a Toyotát a villanykorszakba

Az elmúlt pénteken a vállalat egyik új alelnöke, és technológiai vezetője (CTO), Nakajima Hiroki beszélt egy sajtótájékoztatón a Toyota új terveiről, és megerősítette, hogy még májusban megkezdi működését egy új csapat a cégen belül, melynek vezetője korlátlan döntési jogkört kap majd és egyetlen feladatuk az elektromos átállás végrehajtása lesz.

Drasztikusan át fogjuk alakítani az autók szerkezetét, illetve a gyártás folyamatát, az új, következő generációs elektromos autókhoz. Egy új világban, az akkumulátoros villanyautók világában vagyunk –  mondta Nakajima.

Az új csapatra azért van szükség, hogy elvágják a hagyományos érához köthető szálakat és függőségi viszonyokat, és a tervezők tiszta lappal indulhassanak.

A tervek szerint új, hatékonyabb akkumulátorokkal megduplázzák a villanyautók hatótávját, megfelezik a gyártáshoz szükséges lépések számát, és olyan új operációs rendszert vezetnek be, amivel a sofőrök személyre szabhatják az autó funkcióit.

Az elektromos átállás mellett azonban nem feledkeznek el az üzemanyagcellás járművekről és a plug-in hibridekről sem, de érdekes hangsúlyeltolódás, hogy a hidrogén kapcsán most már arról beszéltek a sajtótájékoztatón, hogy a fókuszban a teherszállító járművek sorozatgyártása lesz.

A Toyota mérnökeit lesokkolta a Model Y

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.