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 Az új seprű jól seper, és nem ijed meg a kihívásoktól. Nagy lendülettel vág bele a villanyautózásba a Toyota új elnöke. Nagyszabású tervek A Toyota a világ legnagyobb autógyártója, évi 10 millió körüli eladott darabszámmal, ám ebből 2022-ben még csak 24 ezer, 0,24% volt tisztán elektromos. Ez most gyökeresen változhat meg, 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 2026-ig 10 új tisztán elektromos modell bejelentését tervezi a vállalat, és ezekből évi 1,5 milliós gyártást terveznek. 2030-ra a villanyautó eladásaik 3,5 millióra nőhetnek. A vállalat váratlanul, idén január végén jelentette be, hogy április 1-gyel távozik a cég éléről Toyoda Akio, az eredeti alapító unokája, aki 14 éve vezette a céget és rendkívül sikeres és nyereséges vállalkozást hagy maga mögött. Toyoda azonban úgy érezte, fiatalabb vezető, friss vér kell ahhoz, hogy a Toyota átlépjen az elektromos korszakba, miután nagyon úgy tűnt, az autógyártó átaludta az elektromos átállás első évtizedét. Utódját maga választotta ki, Sato Koji eddig a Lexust, a konszern prémium márkáját vezette, ám 10 napja átvette az elnöki széket a vállalatcsoport élén. RENDKÍVÜLI: Lemondott a Toyota elnöke A szakember már beiktatása előtt egyértelművé tette, hogy mi a legfontosabb feladata, és az elektromobilitás, a digitalizáció, valamit a gyártás megújítása irányába kormányozza a céget. A Lexus vezeti át a Toyotát a villanykorszakba Az elmúlt pénteken a vállalat egyik új alelnöke, és technológiai vezetője (CTO), Nakajima Hiroki beszélt egy sajtótájékoztatón a Toyota új terveiről, és megerősítette, hogy még májusban megkezdi működését egy új csapat a cégen belül, melynek vezetője korlátlan döntési jogkört kap majd és egyetlen feladatuk az elektromos átállás végrehajtása lesz. Drasztikusan át fogjuk alakítani az autók szerkezetét, illetve a gyártás folyamatát, az új, következő generációs elektromos autókhoz. Egy új világban, az akkumulátoros villanyautók világában vagyunk – mondta Nakajima. Az új csapatra azért van szükség, hogy elvágják a hagyományos érához köthető szálakat és függőségi viszonyokat, és a tervezők tiszta lappal indulhassanak. A tervek szerint új, hatékonyabb akkumulátorokkal megduplázzák a villanyautók hatótávját, megfelezik a gyártáshoz szükséges lépések számát, és olyan új operációs rendszert vezetnek be, amivel a sofőrök személyre szabhatják az autó funkcióit. Az elektromos átállás mellett azonban nem feledkeznek el az üzemanyagcellás járművekről és a plug-in hibridekről sem, de érdekes hangsúlyeltolódás, hogy a hidrogén kapcsán most már arról beszéltek a sajtótájékoztatón, hogy a fókuszban a teherszállító járművek sorozatgyártása lesz. A Toyota mérnökeit lesokkolta a Model Y Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!