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
auto
2024. 04. 17. szerda

Óriási akkuval érkezik a Stellantis villany-pickupja

elektromos autó

A Stellantis eddig nem igazán jeleskedett villanyautók terén az amerikai piacon, most azonban egy csapásra a mezőny élére akarnak kerülni.

Izomból.

A legfontosabb kategória

Az Egyesült Államokban évek, évtizedek óta pickupból adják el minden évben a legtöbbet, ezek eladási listáját pedig 44 (!) éve a Ford F-150 vezeti – így nem túlzás, ha azt mondjuk, ez a legfontosabb járműkategória az USA-ban. Nem meglepő tehát, hogy a Stellantis első, Amerikának szánt teljesen elektromos versenyzőjét is ebben a mezőnyben indítja.

A konszernhez tartozó Ram márka 2024 végére ígéri a Ram 1500 REV sorozatgyártását, most pedig lerántották a leplet a műszaki specifikációkról is.

A legnagyobb szenzációt a jármű akkuméretei keltették, ugyanis az alapváltozat egy 168 kWh-s akkupakkot kap, ami a viszonylag szigorú amerikai EPA norma szerint 560 kilométerre lesz elegendő, de készül egy még nagyobb, 229 kWh-s csomag is, ami 800 kilométert ígér.

Ekkora akkumulátort autóban még nem láttunk – a GM Hummer EV is „csak” 212 kWh-t pakol a jármű alá. A csúcsváltozat természetesen ennek megfelelően 654 lóerős lesz, és 4,4 másodperc alatt gyorsul majd 60 mérföldre, ami nagyjából 100 km/h-nak felel meg. A platót több, mint 1200 kilóval lehet terhelni, vontatni pedig akár 6,3 tonnát is lehet majd vele.

A vállalat egyébként dolgozik egy hatótávnövelt verzión is, ahol egy benzinmotor is tölti az akkumulátort. Az 1500 REV a Stellantis új, STLA-Frame nevű, kifejezetten ilyen nagy behemótokhoz tervezett platformjára épül majd.

A pickup a Ford F-150 Lightninghoz hasonlóan rendelkezik majd egy nagyméretű első csomagtartóval, frunkkal is, amely 424 literes lesz – azaz 24 literrel nagyobb, mint a nagy riválisé. A kocsiban lévő konnektorokról akár 3,6 kW teljesítménnyel is táplálhatunk szerszámokat, gépeket, az utastérben pedig három LCD kijelző található.

A töltési teljesítmény kapcsán a gyártó azt ígéri, 10 perc alatt 180 kilométer hatótávot tölthetünk vissza. Az autóból nem spórolják ki a vezetéstámogató rendszereket és az egypedálos vezetést sem.

Árakat egyelőre nem árultak el, de azt ígérik a kiszállítások 2024 negyedik negyedévében megkezdődnek.

Újabb európai országban jelentett be villanyautó-gyártást a Stellantis

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.