Az autók kínai forgalmazása előtt típusengedélyért kell folyamodni az ázsiai országban is, ehhez pedig ott kötelező fotókat is mellékelni – és az egész nyilvánosan elérhető anyag. Így a Volkswagen új zászlóshajója, az ID.7 sem úszta meg, hogy felfedjék, hiába takargatják álcával a hivatalos sajtófotókon. A legnagyobb A Volkswagen ID.7 a jelenlegi kínálat legnagyobb személyautója lesz, 4,956 méteres hosszával nagyobb, mint a Passat, vagy az Arteon, egyedül a Multivan kisbusz előzi be nem egész kettő centivel. A kínai hatósághoz benyújtott adatok szerint a közel ötméteres hosszhoz, 1,86 méteres szélesség és 1,53 méteres magasság társul, így a buborékforma ellenére ez egy klasszikus szedánnak ígérkezik. A szélességet valószínűleg behajtott tükrökkel, vagy teljesen tükrök nélkül kell érteni – meglepődnénk ha a visszapillantókkal nem súrolná alulról a két métert egy ekkora hajó. Volkswagen ID.7, via CnEVPost A hagyományos, nikkeles-kobaltos akkupakkot a CATL és a Volkswagen egyik helyi vegyesvállalata, az FAW gyártja majd. Ennek kapacitásáról egyelőre nincs információnk, de valószínűnek tartanánk egy 100 kWh körüli méretet a nagyobb test miatt. Ami viszont meglepő az az autó teljesítménye és végsebessége. Félreértés ne essék, a szimpla hátsókerékmeghajtás, a 150 kW (~200 LE) és a 155 km/h alapvetően elég az autó mozgatásához, de ezek a specifikációk nem zászlóshajóhoz illőek, és gyanítjuk, hogy az európai változat elérhető lesz összkerekes verzióban, a német autópályára tervezett végsebességgel is. Volkswagen ID.7, via CnEVPost Az ID.7 a hatodik az ID sorozatban, de csak a második teljesen globális MEB modell. A kínai premiert április 17-re ígérik. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!