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
auto
2024. 04. 19. péntek

Lebukott a Volkswagen ID.7 is

elektromos autó

Az autók kínai forgalmazása előtt típusengedélyért kell folyamodni az ázsiai országban is, ehhez pedig ott kötelező fotókat is mellékelni – és az egész nyilvánosan elérhető anyag.

Így a Volkswagen új zászlóshajója, az ID.7 sem úszta meg, hogy felfedjék, hiába takargatják álcával a hivatalos sajtófotókon.

A legnagyobb

A Volkswagen ID.7 a jelenlegi kínálat legnagyobb személyautója lesz, 4,956 méteres hosszával nagyobb, mint a Passat, vagy az Arteon, egyedül a Multivan kisbusz előzi be nem egész kettő centivel. A kínai hatósághoz benyújtott adatok szerint a közel ötméteres hosszhoz, 1,86 méteres szélesség és 1,53 méteres magasság társul, így a buborékforma ellenére ez egy klasszikus szedánnak ígérkezik. A szélességet valószínűleg behajtott tükrökkel, vagy teljesen tükrök nélkül kell érteni – meglepődnénk ha a visszapillantókkal nem súrolná alulról a két métert egy ekkora hajó.

Volkswagen ID.7, via CnEVPost

A hagyományos, nikkeles-kobaltos akkupakkot a CATL és a Volkswagen egyik helyi vegyesvállalata, az FAW gyártja majd. Ennek kapacitásáról egyelőre nincs információnk, de valószínűnek tartanánk egy 100 kWh körüli méretet a nagyobb test miatt.

Ami viszont meglepő az az autó teljesítménye és végsebessége. Félreértés ne essék, a szimpla hátsókerékmeghajtás, a 150 kW (~200 LE) és a 155 km/h alapvetően elég az autó mozgatásához, de ezek a specifikációk nem zászlóshajóhoz illőek, és gyanítjuk, hogy az európai változat elérhető lesz összkerekes verzióban, a német autópályára tervezett végsebességgel is.

Volkswagen ID.7,  via CnEVPost

Az ID.7 a hatodik az ID sorozatban, de csak a második teljesen globális MEB modell. A kínai premiert április 17-re ígérik.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.