Rendkívüli ülést tart a Volkswagen Csoport vezetése július 11-én, hogy megvitassák hogyan maradhat versenyképes az Audi 2029-ig – ekkorra csúszhat ugyanis a következő generációs modell bemutatása Nagy a baj. Elektromos úthenger Kínában már az eladások negyede tisztán elektromos az újautó piacon, ám az idei első negyedévben mindössze 3237 villanyautót adott ott el az Audi – írja az Autombilwoche német szaklap. A Volkswagen Csoport már évek óta fejleszti az új SSP platformot, amelyre a vállalat Trinity, illetve Artemis kódnevű projektjei épülnének. Utóbbi az Audi négyes szintű önvezetésre képes típusa lett, volna – ám már korábbi hírek is arról szóltak, hogy a mesterséges intelligenciát leválasztaná a projektről Oliver Blume vezérigazgató, mivel az annyira messze áll még a valóságtól, hogy további késéseket okozna. Így az első, Landjet kódnéven fejlesztett modell hagyományos vezetéstámogatót kaphat. Artemis: a Volkswagen vezére leállította az Audi nagy villanyautós projektjét Úgy néz ki azonban, hogy az eredetileg 2025 végre, majd 2026-ra, később 2028-ra ígért új platform most még tovább, 2029-ig csúszhat, ennyi ideje viszont már nincs a prémium márkának a világ legnagyobb autópiacán. A kínálata egyszerűen nem elég vonzó, és az elektromos átállás nem torpan meg, inkább gyorsul. Leváltották az Audi vezérigazgatóját A német lap forrásai azt is tudni vélik, hogy most olyan javaslat kerülhet a csoport igazgatótanácsa elé, amely engedélyt adna az Audinak, hogy külső partnert keressen, és egy másik márka elektromos platformját is használja a jövőben. Blume állítólag már jóvá is hagyta a tervet, most a legfelsőbb grémiumon a sor. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!
A Rivian vezérigazgatója szerint elképesztő, hogy az amerikai autóipar a benzines járművek felé fordul