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 Állítólag a kínai kormány ösztönzésére, hivatalosan a kínai autógyártók szövetségének szervezésében, 16 autógyártó megállapodást kötött a sanghaji China Auto Forum alkalmából, amely egyfajta fegyverszünetnek tekinthető a január óta tartó árháborúban – írja a CnEVPost. Mostantól jófiúk lesznek. Hosszú árvágások éjszakái Az elmúlt hónapok árcsökkentéseinek a vásárlók biztosan örültek, de a kínai autógyártók szövetsége már egy ideje kongatja a vészharangot. Bőven vannak akik a már veszteséges árszintből kényszerültek tovább engedni. Most 16 autógyártó, név szerint a BAIC, a BYD, a Changan Automobile, a Chery, a China FAW, a China National Heavy Duty Truck, a Dongfeng Motor, a GAC, a Geely, a Great Wall Motor, a JAC, a Li Auto, a Nio, a SAIC, a Tesla és az Xpeng aláírtak egy megállapodást, amely – röviden – az alábbiakat szögezi le: Tiszteletben tartják az iparág szabályait, csak ezeknek megfelelő marketing tevékenységet folytatnak, és nem borítják fel a piacot „abnormális” árakkal. Nem fognak megtévesztő, hazug marketinget használni és félrevezetni a fogyasztókat. A minőséget helyezik az első helyre. Eleget tesznek társadalmi felelősségüknek, a bizalmat fokozzák és a gazdasági növekedés fenntartásán dolgoznak. Az első pontot talán nem kell túl sokat magyarázni, lelki szemeink előtt látjuk, ahogy a pont felolvasásakor a Tesla képviselője a mennyezet repedéseit tanulmányozta a terem sarkában, míg a többiek nagyon csúnyán néztek rá. Az utolsó pont pedig talán a furcsa kínai kommunista-kapitalista állam elvárása volt, egy kötelező kör. A középső két pont annyival érdekesebb, hogy az elmúlt években, de különösen az árháború óta megszaporodtak a megkérdőjelezhető marketing megoldások, amelyek a másik szándékos lejáratását célozták meg nyílt, vagy rejtett eszközökkel, hazugságokkal. Voltak perek és elmarasztaló bírósági ítéletek is, ám ezek az esetek csak egy-egy bolt, kereskedés, vagy elégedetlen vásárló magánakciójának tűntek. Hogy ez a fegyverszünet mennyire komoly, és meddig tart az jó kérdés, de alapvetően önszabályozó, önként vállalt megoldásról van szó – és 16 jelöltünk van arra, hogy ki rúgja fel először. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!