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
auto

Tűzszünet Kínában: vége az árháborúnak?

üzlet
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

Állítólag a kínai kormány ösztönzésére, hivatalosan a kínai autógyártók szövetségének szervezésében, 16 autógyártó megállapodást kötött a sanghaji China Auto Forum alkalmából, amely egyfajta fegyverszünetnek tekinthető a január óta tartó árháborúban – írja a CnEVPost.

Mostantól jófiúk lesznek.

Hosszú árvágások éjszakái

Az elmúlt hónapok árcsökkentéseinek a vásárlók biztosan örültek, de a kínai autógyártók szövetsége már egy ideje kongatja a vészharangot. Bőven vannak akik a már veszteséges árszintből kényszerültek tovább engedni.

Most 16 autógyártó, név szerint a 

BAIC, a BYD, a Changan Automobile, a Chery, a China FAW, a China National Heavy Duty Truck, a Dongfeng Motor, a GAC, a Geely, a Great Wall Motor, a JAC, a Li Auto, a Nio, a SAIC, a Tesla és az Xpeng

aláírtak egy megállapodást, amely – röviden – az alábbiakat szögezi le:

  • Tiszteletben tartják az iparág szabályait, csak ezeknek megfelelő marketing tevékenységet folytatnak, és nem borítják fel a piacot „abnormális” árakkal.
  • Nem fognak megtévesztő, hazug marketinget használni és félrevezetni a fogyasztókat.
  • A minőséget helyezik az első helyre.
  • Eleget tesznek társadalmi felelősségüknek, a bizalmat fokozzák és a gazdasági növekedés fenntartásán dolgoznak.

Az első pontot talán nem kell túl sokat magyarázni, lelki szemeink előtt látjuk, ahogy a pont felolvasásakor a Tesla képviselője a mennyezet repedéseit tanulmányozta a terem sarkában, míg a többiek nagyon csúnyán néztek rá. Az utolsó pont pedig talán a furcsa kínai kommunista-kapitalista állam elvárása volt, egy kötelező kör.

A középső két pont annyival érdekesebb, hogy az elmúlt években, de különösen az árháború óta megszaporodtak a megkérdőjelezhető marketing megoldások, amelyek a másik szándékos lejáratását célozták meg nyílt, vagy rejtett eszközökkel, hazugságokkal. Voltak perek és elmarasztaló bírósági ítéletek is, ám ezek az esetek csak egy-egy bolt, kereskedés, vagy elégedetlen vásárló magánakciójának tűntek.

Hogy ez a fegyverszünet mennyire komoly, és meddig tart az jó kérdés, de alapvetően önszabályozó, önként vállalt megoldásról van szó – és 16 jelöltünk van arra, hogy ki rúgja fel először.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.