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
auto
2024. 04. 27. szombat

Idén a BMW Csoport minden nyolcadik autója tisztán elektromos volt

elektromos autó piac

Az idei év első felében 1.214.864 autót adott el a BMW csoport, és ebből 152.936 volt tisztán elektromos, ami 101,5 százalékos növekedésnek felel meg, és egyben 12,6 százalékot tett ki a vállalat személyautó eladásaiból.

Közzétették a második negyedéves számokat.

Javuló tendencia

De először nézzük a vállalat összesített eladási számait – az autókra koncentrálva.

Az idei második negyedévben a cég három autómárkája közül a két tömeggyártó, a BMW és a MINI is valamivel 10 százalék feletti növekedést tudott elkönyvelni. Egyedül a Rolls-Royce zsugorodott, de ennek jó oka volt, két modellt kivezettek. Bár a grafikonon nem szerepel, a cég 64.936 motorkerékpárt adott el április és június között (+8%).


Az első negyedév vegyes számaival szemben a második három hónap már regionális bontásban is jobban néz ki, a cég eladási számai mindenhol emelkedtek, a hazai piacon, Németországban 22,5 százalékkal voltak jobbak. A jó számokra csak az az iparági figyelmeztetés vet némi árnyékot, miszerint ezek még jóval korábbi megrendelések eredményei, és az idei év végére a legtöbb gyártónál kifogyhat a lendület. De ez egyelőre csak találgatás, és az sem biztos, minden márkát egyformán érint majd. A prémiumok általában jól viselik a recessziót.

Felvillanyozva

Persze minket leginkább az elektromos eladások érdekelnek, és a helyzet itt egyelőre meglehetősen derűs képet mutat.

A BMW márka közel 78 ezer tisztán elektromos autót adott el, köszönhetően olyan új modellek bevezetésének is, mint az i7. Egy év múlva már az októberben érkező i5 is erősíti majd a számokat - bár némi átfedés, kannibalizáció biztosan lesz az i4, az i5, és az i7 vásárlói között.

A BMW i5 előszériás darabja a müncheni gyárban. Forrás: Villanyautósok.hu

10 ezres eladási adattal a MINI is némileg javított a számain, amiben segített, hogy most már elérhető a MINI Cooper SE Convertible, azaz a kabrió is.

Rolls-Royce Spectre tesztautó a müncheni BMW gyár közelében. Forrás: Villanyautósok.hu

A Rolls-Royce jelenleg továbbra sem gyárt elektromos autót, ám már tesztelés alatt van a Spectre, amely a negyedik negyedévben érkezik a piacra - és amelyet a napokban le is fotóztunk Müchenben.


Ha megnézzük a csoport összes konnektorosának eladásait, akkor ismerős trendet látunk kibontakozni: a plug-in hibrideket megeszik a villanyautók. Ha a számok ilyen mértékben zuhannak, nem lepődnénk meg ha egyes modelleket bizonyos piacokról teljesen ki is vezetnének.


A csoport tisztán elektromos eladásait grafikonra téve jól látszik, hogy a Q1-es mélypont után a BMW márka új rekordot ért el, a Mini pedig kezd magára találni.

A vállalat a negyedév pénzügyi eredményeit augusztus 3-án teszi majd közzé.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.